מחווה לפלסטינים: נתניהו הסכים לשחרר אסירים וותיקים

שר החוץ האמריקני יוצא מישראל עם מסרים מעודדים: ראש הממשלה נתניהו הסכים לשחרר אסירים וותיקים ואף אישר הקמת מפעלי תשתית פלסטינים בשטחים הנמצאים בריבונות ישראלית.

בתום ביקורו של שר החוץ האמריקני ג'ון קרי הוא קיבל מראש הממשלה בנימין נתניהו מסר שהוא מוכן להתגמש מול הפלסטינים במסגרת המשא ומתן עם הרשות.

קרא עוד:

[postim]

בערוץ 10 דווח כי קרי שמע מנתניהו על נכונותו לשחרר אסירים "ותיקים" שנכלאו בישראל לפני הסכמי אוסלו ב-1993 בתור מחווה לרשות.

קרי חוזר מעודד לבית הלבן ויציג בפני אובמה את תכנית השלום הכלכלית של נתניהו שאף אישר הקמתם של מפעלים פלסטינים בתוך שטחי C, בין היתר יבנו הפלסטינים תחנות דלק ומפעלים נוספים.

לאחר התגמשותו של נתניהו – הכדור עובר למגרש של אבו מאזן שיצטרך אף הוא לעשות מחוות כלפי ישראל.

הערכה היא כי הרשות הפלסטינית תסיר את איומיה לתבוע את ישראל בגופים בין-לאומיים שונים כמחווה הדדית לקראת חידוש תהליך השלום.

מעט לפני עזיבתו של קרי, נפגש שר החוץ האמריקני עם נתניהו והם דנו בחידוש תהליך השלום. נתניהו הבהיר לקרי כי הוא "נחוש לחדש את המשא ומתן", אולם בסביבתו של נתניהו ממהרים לצנן את ההתלהבות.

"אני נחוש לעשות מאמץ רציני לסיים את הסכסוך אחת ולתמיד. יש לכך מרכיבים כלכליים, ואנו מקבלים בברכה כל יוזמה שאתה ואחרים תציעו בהקשר זה", אמר נתניהו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו