מי שם על אובמה? 400 יח"ד בביתר, 180 בגבעת זאב וזו רק ההתחלה

למרות הלחץ המדיני מצד ארה"ב על הבנייה 'מעבר לתחומי הקו הירוק', אישר שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס את בנייתן של יותר מאלף יח"ד ברחבי הארץ, מאות יחידות בגושים המיועדים לציבור החרדי. "נוריד את המחירים בכח".

שר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס, אישר מכרזים על אלפי יחידות דיור ברחבי הארץ, על מנת להוריד את מאזן הביקוש האדיר מול ההיצע הנמוך, ובכך לתרום לפיצוץ בועת מחירי הנדל"ן. הצעד נעשה למרות המדיניות האמריקנית הקשוחה בכל הנוגע לבנייה מעבר לתחומי הקו הירוק, והעובדה שיישובים חרדיים מתפתחים כמו גבעת זאב, ביתר ועוד נכללים תחת הגדרה זו. הצעד אמור להקל בעיקר את מצוקת הדיור החרדית.

זהו גל השיווקים השישי במספר, במסגרתו ישווקו קרקעות לבניית כ-6,000 יחידות דיור ברחבי הארץ.

"הגדלת היצע הקרקעות מנצחת את הביקושים ומורידה את המחירים", אמר היום השר אטיאס. "מדיניות זו אותה אני מוביל בשנתיים האחרונות חייבת להימשך ביתר שאת כדי לענות על מחסור של עשור בקרקעות למגורים. אני מברך על היפוך המגמה המצביעה על ירידה במחירי הדיור בצורה מדורגת, כפי שפורסם שוב במדד המחירים לצרכן, שמצטרף לנתונים של כל הגורמים העוסקים במחירי הדיור. אנו שואפים לירידה נוספת במחירי הדיור בצורה מדורגת ולכן חובה להמשיך את הגדלת ההיצע למגורים ודיור להשכרה למען הזוגות הצעירים שגם כיום מתקשים להשיג קורת גג".

כמות שיא של שיווקים

מכרזים אלה יביאו לכמות שיא של שיווקים ב-2011, העולה על התחזיות המוקדמות לשנה זו, ותהיה גבוהה משמעותית אף מכמות השיווקים של 2010. בכך ממשיכה מדיניות השיווקים אותה התווה שר הבינוי והשיכון מאז ספטמבר 2009 לשיווק מסיבי של מקרקעין למגורים בכדי להקל על מצוקת הדיור ולהוזיל את מחירי הדירות.

כפועל יוצא מהשיווקים המאסיביים, במהלך שנת 2011 הגיע קצב התחלות הבנייה לשיא של עשור עם 45,000 אלף יח"ד וכך גם במספר הדירות בבנייה פעילה ברחבי הארץ (כ-77.5 אלף יח"ד).

במסגרת גל השיווקים הנוכחי ישווקו קרקעות לבניית 5,984 יחידות דיור ברחבי הארץ – 5,530 יח"ד במתחמים חדשים, וכן קרקעות ל-454 יחידות דיור נוספות, בשיווק חוזר.

348 יח"ד בביתר, 180 בגבעת זאב

השר אטיאס ציין כי "אנחנו צריכים להמשיך ולשווק כדי לאפשר ליזמים וקבלנים לרכוש כעת קרקעות במחירים זולים יותר ומוצרים במחירים סבירים יותר ולאפשר רגיעה של השוק. אסור להשאיר את השוק רק עם הקרקעות שנרכשו בשנות השיא. הכל מבוצע באחריות ותוך בחינת השוק כפי שעשינו כל הזמן, אולם אם כעת לא נשווק כל ההישגים של השנתיים ומעלה האחרונות ירדו לטמיון. אני גאה על המאמצים הרבים שהשקיעו עובדי משרד הבינוי והשיכון ומינהל מקרקעי ישראל בכדי להגיע ואף לעבור את היעדים המוקדמים של שיווקי הקרקעות למגורים".

השר אטיאס הוסיף כי "בחודשים האחרונים יש הסכמה מקיר לקיר של כל הגורמים על שינוי המגמה בשוק הנדל"ן. גם נתוני המכרזים מלמדים כי מתחילת 2011 היזמים משלמים עבור הקרקעות – כולל באזורי הביקוש המובהקים ביותר – מחירים נמוכים משמעותית מהשומה לאותם מתחמים. יש קשר ישיר בין נתונים אלה לבין הגדלת ההיצע, שתימשך גם בשנה הבאה".

בין המכרזים הבולטים בגל שיווקים זה ניתן למנות 430 יח"ד בבית שמש בבנייה רוויה, 500 יח"ד בשכונת הר חומה בירושלים, 180 יח"ד בגבעת זאב, 348 יח"ד בבית"ר עילית, 509 יח"ד במתחמים באופקים (מחציתן במגרשי בנה ביתך באמצעות הרשמה והגרלה), 490 יח"ד בבנייה גבוהה במתחם נחלים בפתח תקווה – חלקן בדיור להשכרה לטווח ארוך ו- 300 יח"ד בניצנים (הרשמה והגרלה למפוני גוש קטיף).

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

רק אם נפסיק בכל צעד שאנו הולכים להסתכל אחורה נוכל להתקדם עוד ועוד…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו