מי מתנגד לקיצוץ בקצבאות הילדים?

אם לפיד חשב כי יספוג קיתונות של בוז רק בעיתונות החרדית, הוא עלול להתבדות: יו"ר מרץ, ח"כים מהעבודה, האגודה לזכויות האזרח והמועצה לשלום הילד מתנגדים בתוקף לפגיעה בחלשים.

כשמינה ראש הממשלה לתפקיד שר האוצר, היו שאמרו כי מדובר בתרגיל פוליטי מבריק, שיפיל את האהדה לה זוכה לפיד ויצניח את מעמדו הציבורי שנתניהו חש מאוים ממנו. ככל שנוקפים הימים מתברר כי גם אם נתניהו לא התכוון לכך, הרי שזה מה שקורה בשטח: כולם חובטים בלפיד בעוד נתניהו נשאר נקי.

קרא עוד:

[postim]

אתמול (חמישי) בבוקר כבר פנתה האגודה לזכויות האזרח בבהילות לנתניהו, ללפיד ולשר הרווחה מאיר כהן, בקריאה שלא לקצץ בקצבאות כל זמן שלא נערכה בחינה כוללת ומקיפה. במכתב מזהירה עו"ד משכית בנדל, ראש תחום רווחה וקיום בכבוד באגודה, כי הקיצוץ צפוי להוריד כ-40-50 אלף ילדים אל מתחת לקו העוני. לדברי מנדל, "נוסף על הפגיעה הקשה בלמעלה מ-860 אלף ילדים, שחיים כיום בעוני. לקיצוץ יהיו השפעות מרחיקות לכת על בריאותם, השכלתם ויכולתם של ילדים אלה להיחלץ ממעגל העוני, והוא מנוגד אף להתחייבויות ישראל במסגרת האמנה לזכויות הילד, להבטיח את קיומו בכבוד ואת צרכיו ההתפתחותיים של כל ילד וילד".

אל האגודה הצטרפה יו”ר מרצ, ח”כ זהבה גלאון שאמרה כי “הכסף הגדול שלפיד מחפש נמצא בפטורים המופקרים ממס מהם נהנה קומץ של חברות ענק, ובתכנוני המס האגרסיביים של הטייקונים ובעלי ההון. בינתיים, המס היחיד שלפיד מעלה הוא מס השפתיים”.

גם במפלגת העבודה מיהרו לתקוף את תוכנית הקיצוצים האכזרית של לפיד. “המשמעות האמיתית של הגזירות היא מאוד ברורה, התקפה חזיתית וישירה על מעמד הביניים הישראלי וגם על השכבות החלשות” אמר ח”כ איציק שמולי. “קצת מוזר שמי ששאל איפה הכסף מוצא אותו דווקא בכיסים של מעמד הביניים הישראלי וגם של השכבות החלשות. אין כאן שום פוליטיקה חדשה – אלו בדיוק אותן תוכניות ישנות של האוצר שעולות שנה אחר שנה והביאו את ישראל למצב הבעייתי שבו היא נמצאת וגרמו להרבה מאוד אנשים לצאת לרחובות”.

את תוכנית הקיצוצים מבקר בחריפות גם מנכ"ל המועצה לשלום הילד, ד"ר יצחק קדמן: "קיצוץ קצבאות ילדים הוא פשע של שנאה. קשה להשתחרר מהרושם שהמהירות שבה הומלץ לפגוע בקצבאות הילדים ולהציבן כיעד ראשון במעלה מונעת משנאת חרדים וערבים, הנחשבים משום מה לנהנים העיקריים מקצבאות ילדים".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו