חיילי המילואים הקרביים יקבלו מענק מוקטן בתחילת החודש הבא

מענק המילואים הוקטן בעקבות מבצע עמוד ענן | תקציב המענק 300 מליון ש"ח והוא לא הוגדל בעקבות מבצע עמוד ענן | שר הכלכלה בנט דורש מראש הממשלה למנוע את הקיצוץ.

תקציב מענק המילואים עומד על סך 300 מיליון ש"חמ לא הוגדל בעקבות מבצע עמוד ענן. ולכן בצה"ל נפלה החלטה לקצץ את המענק אותו מקבלים חיילי המילואים בתחילת חודש מאי.

קרא עוד:

[postim]

לדוגמא, חייל מילואים המשרת בשירות קרבי ששירת במילואים בין 26-20 ימי מילואים בשנה, היה מקבל עד עתה מענק שנתי של 3,762 ש"ח, לאור הקיצוץ יזכה ב 2,616 ש"ח בלבד.

למענק של 3,924 ש"ח יזכה חייל מילואים ששירת בין 35.5-27 ימי מילואים ב-2012, מי שיזכה לזה יהיו קצינים בכירים בשירות מילואים קרבי. לצורך ההשוואה, בשנה שעברה מענק של 2,508 שקל היה ניתן למי שעשה 19.5-15 ימי מילואים בשנת 2011.

בצה"ל מסבירים כי הסיבה לקיצוץ היא מבצע עמוד ענן שהגדיל משמעותית את מספר המילואימניקים שגוייסו ב-2012 ואמורים לקבל מענק במאי הקרוב וכי מספר ימי המילואים הצריך לחלק את תקציב המענקים על פני יותר ימי מילואים.

שר הכלכלה נפתלי בנט שלח היום מכתב נזעם לראש הממשלה ובו דרישה למנוע את הקיצוץ. בנט רואה חובה מוסרית של החברה בישראל להוקיר את חיילי המילואים. השר בנט אמר לתקשורת כי הוא יעשה כל מאמץ למנוע את הפגיעה בחיילי המילואים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו