בכנסת ציינו את יום כדור הארץ

יו"ר הכנסת: היום הזה נועד לעצור לרגע ולחשוב כיצד יש להתנהג בכדי לשמור על כדור הארץ | השר פרץ אמר האדם יכול למנוע את הנזק האקולוגי הבא

מליאת הכנסת ציינה היום (שלישי) את יום כדור הארץ. יו"ר הכנסת, יולי (יואל) אדלשטיין הדגיש כי יום זה נועד על-מנת לעצור ולחשוב על השלכות מעשינו ומחדלינו על הדורות הבאים. "יש להתנהג בצניעות ובענווה לטבע, לבעלי החיים וכמובן לבני האדם", אמר אדלשטיין.

קרא עוד:

[postim]

חברי הכנסת שהשתתפו בדיון דיברו על חשיבות העניין. ח"כ דב חנין (חד"ש) אמר כי משבר האקלים הוא בין הגורמים להגירת פליטים מאפריקה למדינות המערב, וכי ישנם עדיין עוד אתגרים גדולים ורבים לפעול בהם. ח"כ זבולון כלפה (הבית היהודי) הדגיש כי איכות השיח הציבורי וזהירות מזיהום האווירה חשובים לא-פחות מזיהום סביבתי, ואילו ח"כ יחיאל בר (העבודה) התגאה כי ירושלים מוסיפה עוד ועוד להתנהל כעיר בריאה וירוקה המקטינה פגיעות אקולוגיות.

ח"כ עמרם מצנע (התנועה) קבל על דירוג נמוך לישראל – ביחס למדינות אחרות בעולם – וקרא להגברת החינוך, שעות ייעודיות וחומרי-לימוד לתודעת הקיימות ושמירת הסביבה.

השר להגנת הסביבה עמיר פרץ (התנועה) הודה לכל הארגונים הסביבתיים המשתפים פעולה ביניהם, לפעילים הסביבתיים ולעובדי משרדו, וציין את יכולת האדם לגרום נזק והרס מול איתני הטבע, השטחים הפתוחים והמאזן האקולוגי. השר פרץ הדגיש כי האדם יכול לתקן את נזקיו, לשקם את סביבתו הפגועה ולהפוך אותו לנכס המשביח את סביבתו. הוא קרא לשיתוף אזרחים חרדים וערבים בשירות אזרחי, לחינוך ומודעות לשמירת הסביבה. פרץ קרא לאזרחים המשתתפים בבחירות המקומיות בעוד כשנה, לבדוק למי מהמועמדים יש משנה-סדורה ומפורטת בנושא שמירת הסביבה, ולמי שיחסר פרק שכזה – שלא לתמוך בו. הוא אף הזהיר, כי משרדו יפרסם איזה מפעל מתהדר לשווא בתו תקן ירוק. מליאת הכנסת אישרה פה-אחד כי וועדת הפנים והגנת הסביבה תקיים דיון מקיף בנושא.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו