צה"ל ימשיך לגייס חיילים לשירות סדיר למשך שלוש שנים

יו"ר ועדת חוץ וביטחון ח"כ אביגדור ליברמן: "הבקשות להארכה יש בהם לעשות צחוק מהחקיקה " | זו הבקשה ה-15 מאז שנת 1995 | צה"ל מתנגד לקיצור השירות הצבאי

השירות בצה"ל לא יקוצר, לפי שעה, ואורכו ימשיך להיות, בהוראת השעה, 36 חודשים שהם שלוש שנים. כך הוחלט אתמול (שני) בדיון שהתקיים בוועדת החוץ והביטחון. על פי ההחלטה שהתקבלה בהתאם לבקשת הממשלה, הוראת השעה מתוקף חוק שירות הביטחון תוארך בחצי שנה, עד הראשון ביולי 2014, אז תידרש הוועדה להחליט האם להאריך את הוראת השעה פעם נוספת.

קרא עוד:

[postim]

על פי החוק, במידה והוראת השעה לא הייתה מתקבלת היום בוועדה, השירות הצבאי היה אמור להתקצר בחצי שנה ולהמשך כשנתיים וחצי בלבד. בבקשה המקורית שהגיש משרד הביטחון לוועדה, ביקשו נציגי צה"ל כי הוראת השעה תוארך עד ה- 31 ביולי 2014. ואולם חברי הוועדה התנגדו לבקשה זו, מתוך הרצון להסדיר, אחת ולתמיד, את אורך השירות בצה"ל, שכן זו הפעם ה 15 שצה"ל מבקש מהוועדה להאריך את זמן השירות.

יו"ר הוועדה ח"כ אביגדור ליברמן (הליכוד ביתנו) הדגיש, כי לא ניתן לחזור שוב ושוב לוועדה במשך 15 פעמים בבקשה להאריך את הוראת השעה. הבקשות הללו ממשיכות להגיע עוד משנת 1995 ציין ח"כ ליברמן. לדבריו, יש בכך כדי "לעשות צחוק מהחקיקה בעיקר כשברור שבעידן הנוכחי אין באמת אפשרות לקצר את משך השירות, נוכח הצרכים הביטחוניים".

לטענת ח"כ מירב מיכאלי, (העבודה) ניתן לפתור במידה מסוימת את בעיית כוח האדם בצה"ל, אם רק היו מחליטים לאמץ את דו"ח שגב, שהמליץ, בין השאר, על הרחבת מסלולי השירות של הנשים בצה"ל.

כפשרה הסכימו חברי הועדה לקבל את הצעתו של ח"כ עופר שלח (יש עתיד), לפיה הוראת השעה תוארך עד יולי 2014 בלבד, שכן בתאריך זה הצבא למעשה מסיים את מעגל מחזורי הגיוס השונים לאותה שנת עבודה ובכך הדבר אמור לפגוע פחות ביכולת התכנון של צה"ל.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו