תרגיל פתע או מצב חירום לאומי? גויסו 2000 חיילי מילואים

אוגדה שלימה הוזנקה הבוקר לצפון הארץ לצורך תרגיל בשל החשש מזליגת נשק מסוריה | בנוסף, 2000 לוחמי מילואים נקראו הבוקר במפתיע לבסיסים בצפון | פואד בן אליעזר: "התהליך של העברת נשק לחיזבאללה החל"

אוגדה שלימה גויסה היום להשתתף בתרגיל צבאי רחב היקף שהתקיים בצפון. בו זמנית הוזנקו למעלה מ-2,000 אנשי מילואים לשירות, כך דווח ברשת ב'.

קרא עוד:

[postim]

על פי הדיווח, פתח צה"ל בתרגיל פתע גדול בצפון. במהלך הבוקר הוזנקו אלפי לוחמי מילואים. בצה"ל החליטו לבצע את התרגיל, נוכח המצב והאיומים הן בגזרת לבנון, הן בגזרת סוריה.

התרגיל עצמו יימשך עד סוף השבוע ויכלול שורה של הכנות קדחתניות לקראת הבאות.

אמש התבטא באופן חריג חבר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, חבר הכנסת בנימין (פואד) בן-אליעזר, כשהצהיר אמש (ב') לסוכנות הידיעות AP כי נשק כימי סורי החל זולג לארגון חיזבאללה בלבנון. "התהליך של העברת נשק לחיזבאללה החל", אמר פואד ועורר בהלה גדולה שעשויה לעורר הדים רבים בישראל ומחוצה לה.

יש לציין כי סוכנות הידיעות AP, היא אחת משתי הסוכנויות הגדולות בעולם, שם הבהירו כי בן אליעזר שימש בעבר כשר הביטחון וכי מדובר בפעם הראשונה שפוליטיקאי בישראל טוען שאחד התרחישים המהילים ביותר של המדינה מתממש". בן-אליעזר סירב להרחיב בנושא.

עוד פורסם ב-AP כי גרסת בן אליעזר שונה מהערכות גורמי הביטחון, הסבורים כי חיזבאללה לא התחמש בנשק כימי.

במקביל, מפרסם הבוקר מעריב, כי כוחות של צה"ל קיבלו הוראה לשוב ולאייש בסיסים נטושים בצפון ובדרום רמת הגולן, אחד מהמוצבים הוא בעל חשיבות אסטרטגית, המשקיף על משולש הגבולות ישראל-ירדן-סוריה.

גורם צבאי אמר לחדשות 2 באינטרנט, כי "כעת אנו נמצאים בשלבי סיום של ספירת סדרי הכוחות. אנחנו מתרגלים הסלמה בהפתעה, יחד עם הצורך לגייס אנשים באופן מהיר במקביל לעדכוני תכניות".

אותו גורם הצבאי הוסיף, כי "התרגיל יימשך עד לסוף השבוע ביום חמישי. כבר שנים שלא היה תרגיל כזה, הבוחן את היכולות לגמישות מבצעית. עד כה ישנו מענה חיובי מטעם אנשי המילואים".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

דברי בן אליעזר לא נאמרו סתם, זו פליטת פה מכוונת, כנראה, שנועדה לאיים בצורה מרומזת מפעולה ישראלית לאור ההדרדרות בסוריה ולגרום למדינות ארה"ב ואירופה להכנס בעצמן לעניין. יצויין כי הרוסים (הידועים כמאזינים סדרתיים לנעשה בישראל ומדווחים הלאה וגם לפני הפצצת הכור בסוריה הם דיווחו על פעילות חריגה אלא שאז הצליחו ל"שחק" כאילו יש מתח הנובע ממסקלקולציה) נפגשו עם מזכ"ל חיזבולה שר"י בארבע עיניים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו