נתניהו מוביל; איחוד מוחלט בין הליכוד לישראל ביתנו

ראש הממשלה בנימין נתניהו יוזם לבצע איחוד מוחלט בין מפלגות 'הליכוד' ו'ישראל ביתנו' | את ההצעה מתכנן נתניהו להציג בפני ועידת הליכוד כבר מחרתיים | במפלגת הליכוד הדעות חלוקות לגבי ביצוע המהלך

למרות הכישלון של האיחוד בבחירות בהם ספג 'הליכוד ביתנו' מפלה ואיבד מכוחו הפוליטי, הסיעות יתאחדו באופן מוחלט ויהפכו למפלגה אחת, כך חושף אחר הצהרים 'גלי צה"ל'.

קרא עוד:

[postim]

ראש-הממשלה, בנימין נתניהו, מתכוון להביא את הצעד לאישור ועידת הליכוד. נתניהו, כך מסתבר חושש מהתעצמותו של לפיד ובטוח כי רק באמצעות שימור האחדות בין ישראל ביתנו לליכוד הוא יצליח לשמור על כוחו הפוליטי, לצורך כך נתניהו נפגש עם גורמים בתוך הליכוד והחל לגבש איתם את הרעיון שיוביל למיזוג פוליטי בין שתי המפלגות.

גורמים בליכוד ובישראל ביתנו סיפרו היום כי בקרוב ינסה ראש הממשלה להביא לאישור ועידת הליכוד הצעה לאיחוד מוחלט בין המפלגות, במידה ואכן תאושר ההחלטה, ישראל ביתנו והליכוד יהפכו למפלגה אחת. לצורך תפירת המהלך נתניהו עושה חפיפה בעמדת מנכ"ל הליכוד שיובא לאישור בועידת המפלגה שתתכנס מחרתיים.

יצוין כי המהלך נעשה במידור מוחלט מעיני התקשורת, ונתניהו לא משתף את רוב אנשי סיעתו בהחלטה החשובה.

במהלך יש מצדדים נגד ויש כאלו שתומכים. מצד אחד סבורים בליכוד כי נתניהו התחייב לליברמן על איחוד ומשכך לא נותרה ברירה אל לקיים את ההבטחה, למרות שזה לא משתלם לליכוד. מנגד סבורים גורמים שונים בליכוד כי לאיחוד יש משמעות בקרב מול לפיד – בנט בכל הקשור לעתיד המפלגה וגם לתיאום עמדות בין הסיעות בנושאי הקואליציה ולכן מצדדים בעדו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו