יעלון לא עודכן על התרגיל בצפון

שר הביטחון משה יעלון שנכנס לתפקידו לפני כחודש, הופתע לשמוע על תרגיל רחב היקף שבמהלכו גוייסו 2000 חיילי מילואים, מהלך נדיר שלא אירע שנים | בסביבתו של השר מסבירים כי אין מה להתרגש, מדובר בתרגיל שגרתי

פשלה צבאית? בעוד אלפי חיילי מילואים הוזנקו לצפון לצורך תרגול המוני, הערב מתברר כי התרגיל שהוסתר מעיני הציבור, הוסתר גם משר הביטחון משה (בוגי) יעלון שכלל לא ידע על קיומו.

קרא עוד:

[postim]

לאחר שהתבררה הפדיחה ניסו בסביבתו של שר הביטחון להמעיט מחשיבותו של התרגיל: "מדובר בתרגיל קריאה טלפוני שגרתי, תרגיל שלישותי שלא מזיזים בו אפילו טנק, והוא חלק מתוכנית העבודה של צה"ל. שר הביטחון לא אמור להיות מעודכן בתרגילי קריאה טלפוניים מסוג זה, שמתבצעים באופן שגרתי על ידי צה"ל. לא ברורה ההתעסקות חסרת הפרופורציות בתרגיל הזה, שהוא אחד מיני רבים שצה"ל מקיים. מנסים ליצור מהומה על שום דבר באופן שהוא לא פחות ממגוחך".

מנגד, גורם בכיר בפיקוד צפון תיאר את התרגיל בפני כלי התקשורת ואמר כי מדובר "מהלך בהיקף שלא בוצע כבר שנים".

מוקדם יותר דווח כי אוגדה שלימה גויסה היום להשתתף בתרגיל צבאי רחב היקף שהתקיים בצפון. בו זמנית הוזנקו למעלה מ-2,000 אנשי מילואים לשירות, כך דווח ברשת ב’.

על פי הדיווח, פתח צה”ל בתרגיל פתע גדול בצפון. במהלך הבוקר הוזנקו אלפי לוחמי מילואים. בצה”ל החליטו לבצע את התרגיל, נוכח המצב והאיומים הן בגזרת לבנון, הן בגזרת סוריה.

דובר צה"ל תת אלוף יואב (פולי) מרדכי התייחס הערב למתיחות שישנה לכאורה בין צה"ל לשר הביטחון ואמר: "זאת מהומה על לא מאומה. יש גאנט ותרגילים מתמשכים ומה שחשוב הוא התרגיל ולא האם שר הבטחון עודכן או לא". בנוגע לתרגיל אמר מרדכי כי "מדובר בהקפצת פתע שאינה קשורה למתיחות בטחונית זאת או אחרת. הצבא והרמטכ"ל קיבלו החלטה שהשנה תאופיין בתרגילים מורכבים שייבדקו מוכנות, גמישות וכשירות".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מאוד חשוב לדעת…
איזה נס שיש את הכתבה הזו
אחרת איך היינו יודעים האם בוגי היה אמור לדעת שיש תרגיל או לא היה אמור לדעת…
נראה לי שלדעת מה עשה היום הנאסד"ק כבר יותר מעניין..

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו