מי מימן את נסיעותיו של יו"ר נמל אשדוד לחו"ל?

מבקר המדינה פרסם את הדו"ח השנתי שלו ובו פרק העוסק בבזבוזים בנמל אשדוד | המבקר מבקר קשות את ביקוריו התכופים של יו"ר הנמל בחו"ל, שהיו כמובן על חשבון הנמל

במקום לנהל את הנמל, שהה המנהל בחו"ל: מבדיקה שקיים משרד מבקר המדינה עולה, כי בשלוש השנים שבהן כיהן ניצב בדימוס יעקב רז כיו"ר חברת נמל אשדוד בע"מ, הוא שהה בחו"ל בשליחות החברה 93 ימים – 77 מהם הוגדרו ימי עבודה, והחברה שילמה עבורם את הוצאות הלינה והאש"ל שלו, והשאר הוגדרו חופשה פרטית.

קרא עוד:

[postim]

בשלוש שנות כהונתו של מר רז, הסתכמה עלות נסיעותיו לחברה בסכום של 252,000 שקלים. המבקר מצא בחקירתו כי החברה לא הודיעה למנהל רשות החברות הממשלתיות על נסיעותיו של יו"ר הדירקטוריון לחו"ל, וכן לא הודיעה מהן הסיבות המיוחדות לנסיעתו, כמתחייב מהנחיות רשות החברות הממשלתיות ומנוהל הנסיעות.

עוד נמצא כי יו"ר הדירקטוריון לא הגיש דו"ח מפורט בכתב על נסיעתו לדירקטוריון, שאישר את נסיעתו, כפי שמתחייב מסדרי מינהל ובקרה תקינים.

מבדיקה שעשה משרד מבקר המדינה, במסמכים שהוגשו לדירקטוריון לשם אישור נסיעותיו של יו"ר דירקטוריון החברה לחו"ל, עולה, כי מטרתן הייתה קיום סיורים ופגישות בנמלים שונים ברחבי העולם, וכן השתתפות בכנס השתלמות בתחום הביטוח ובכנסים שעסקו בין היתר בנושאים תפעוליים, כגון נתיבי הובלה קצרים באירופה ובמזרח התיכון; הובלה במשאיות וברכבות; מיכון ותחזוקה; סביבה ותעסוקה; תעשיית המכולות בעולם והמסחר בהן. במסמכים שהוגשו לדירקטוריון צוין כי מטרות הנסיעה הן בין היתר יצירת קשרי גומלין עסקיים, הכרת ההיבטים התפעוליים והעסקיים של נמלים בעולם וחיזוק הקשרים עם חברות ספנות, לקוחות וספקים ברחבי העולם.

הביקורת העלתה כי דירקטוריון החברה לא בחן קודם אישור נסיעותיו של יו"ר הדירקטוריון לחו"ל אם יש סיבות מיוחדות לנסיעתו, כנדרש בחוזר רשות החברות הממשלתיות ובנוהל, וממילא לא צוינו הנימוקים להחלטתו לאשר את הנסיעות.

יצויין כי בעקבות הביקורת, הודיעה החברה כי היא מקבלת את הערות הביקורת, וכי היא כבר פעלה באישור הדירקטוריון, לתיקון הנוהל.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו