המאחזים שאושרו לפינוי יקבלו אישור מהמדינה

ארבעה מאחזים שאושרו לפינוי זוכים להגנה זמנית של המדינה | נבחנת האפשרות להסדרת חוקיותם | האם גבעת אסף, מעלה רחבעם, גבעת הרואה ומצפה לכיש יהפכו לחוקיים?

אולי נתניהו הודיע לא מזמן על הפסקת הבניה בהתנחלויות, אך אלו הקיימות, זוכות להגנה של המדינה, כך מסתבר, על פי הודעתה לבג"ץ כי היא פועלת להסדרת מעמדם של ארבעת המאחזים גבעת אסף, מעלה רחבעם, גבעת הרואה ומצפה לכיש. שהוצא להם צו פינוי, ואשר בית המשפט כבר אישר לפנותם.

קרא עוד:

[postim]

בעבר אישרה המדינה את פינוי המאחזים המוזכרים, אך לפני כחצי שנה ביקשה ארכה כדי לבדוק "נתונים חדשים". כעת, לאחר שהפרקליטות ביקשה ארכה לביצוע פינויים כדי לאפשר לממשלה החדשה לגבש עמדה בסוגיה, הובהר לבג"ץ כי המדינה פועלת להכשרת ארבעת המאחזים.

ההחלטה הבולטת ביותר בהודעה היא הכוונה להכשיר את גבעת אסף, מאחז שהוקם על קרקע פלסטינית פרטית. בהודעת הפרקליטות נמסר כי חברה-בת של חברת "אמנה", הפועלת לרכישת קרקעות בשטחים, רכשה כמה חלקות במאחז, עליהן ניצבים כשלושה רבעים ממבני המאחז. בעקבות הרכישות החליטו בדרג המדיני לבחון את האפשרות להסדרתו החוקית.

מצפה לכיש ממוקם על קרקעות מדינה, כך לפי הטענה ולכן החלה בבדיקה משפטית להסדרתו והוא צפוי להסתפח להתנחלות נגוהות. גם מבנים במעלה רחבעם שנבנו על אדמות מדינה, ומבנים בגבעת הרואה שמעמד הקרקע בהם אינו ברור, עומדים בפני החלטת המדינה. באשר לרמת גלעד, מתקיימים שורה של הליכים משפטיים בנוגע לחלק מקרקעות המאחז, ולכן לא יושלם הפינוי, טרם יתבררו כל הנתונים. בנוגע למצפה יצהר לא נמסרה כל הודעה חדשה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו