אכזבה מהמצלמות: אין שינוי במהירות נסיעת הנהגים

המצלמות החדישות שהוצבו בכבישי הארץ לא גרמו לירידה בתאונות הדרכים - להפך | סקר של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים קובע כי הנהגים האיצו את המהירות מיד לאחר שעברו את המצלמה | לא נרשמו שינויים לטובה משנת 2011

על-פי סקר של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, מצלמות מהירות שהוצבו בכבישים, גרמו לעליה ניכרת בהפרשי מהירויות בין מכוניות בכבישים בהם הוצבו, ולכן העלו את הסיכוי לתאונות.

קרא עוד:

[postim]

בשיחה עם ynet מסביר היום (ה') ד"ר משה בקר, ממומחי הבטיחות הבכירים בישראל, כי "שונות מייצרת סיכון ככל שהיא גדולה יותר. כתוצאה מהבדלי מהירויות בין מכוניות שנוסעות באותו כביש, נגרמות עקיפות מיותרות ובלימות פתע, ולכן השונות הזו היא גורם לסיכון בטיחותי".

"בבחינת השינויים במדדי המהירות ב-2012 לעומת 2011, לא נמצאו שינויים מהותיים במהירויות הנסיעה", קובע הסקר. "נראה כי תוכנית אכיפה אוטומטית של מהירויות הנסיעה טרם הגיעה למימדים שהיו משפיעים על המהירויות".

בניגוד לשנים קודמות, ב-2012 דווקא ציפו ברשות לבטיחות לשינוי. שכן בשנה זו "החלה לפעול תוכנית אכיפה אוטומטית של מהירויות הנסיעה ברשת הדרכים הלא-עירוניות. לכן, הייתה צפייה לשינוי מהותי במהירויות הנסיעה, לעומת שנים קודמות". אולם שינוי שכזה לא הגיע, נכון למועד ביצוע הסקר.

לדברי ד"ר בקר, תוצאות הסקר אינן צריכות להפתיע. "אם במקום אחד (לפני המצלמות) נהגים מורידים את מהירות הנסיעה, הרי שבמקום אחר הם מפצים על-כך ומאיצים". מסתבר כי הנהגים האיצו מהירות והגיעו למהירויות גבוהות יותר מאשר בשנים קודמות.

ד"ר בקר גם סבור כי אופן הפעלת המצלמות בישראל מוטעה, וגורם בין השאר לביקורת ציבורית נוקבת. "צורת הצבת המצלמות בארץ פסולה לחלוטין", הוא מסביר. את המצלמות צריך להציב במקומות בעייתיים, כמו הצרת הכביש מ-3 ל-2 נתיבים, או לפני עקומה מסוכנת. שיטת ההצבה בישראל, שבה מצלמים את הנהג מאחור, גורמת לכך שהמצלמות מוצבות רק בקטעים ישרים. במקומות כאלה אין תאונות".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

המצלמות לא עשויים להאטת מהירות הנסיעה
הם עשויים להעשיר את הקופה!!!

צבועים! איזה אכזבה בראש???

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו