גיבוי לצרפת? ישראל תדון בהכרה ברצח העם הארמני

אחרי המשבר הדיפלומטי בין טורקיה לצרפת בעקבות הצעת החוק על איסור להכחיש רצח העם הארמני, ועדת החינוך בכנסת תדון בימים הקרובים בנושא

ועדת החינוך של הכנסת תדון ביום ב' הקרוב, בהצעה לסדר שיעלו הח"כים זהבה גלאון (מרצ) ואריה אלדד (האיחוד הלאומי) בהכרה של מדינת ישראל ברצח העם הארמני.

ההצעה לסדר באה על רקע המתיחות ביחסי ישראל טורקיה, ועל רקע המתיחות המתחדשת בין טורקיה לצרפת בעקבות העברת החוק בבית התחתון של הפרלמנט הצרפתי על איסור הכחשת רצח העם הארמני.

עוד ב-JDN:

[postim]

כפי שפרסמנו ב-jdn, הבית התחתון של הפרלמנט הצרפתי אישר אמש (ד') את הצעת החוק האוסרת על הכחשת השואה הארמנית. בעקבות אישור החוק, הודיע ראש ממשלת טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן, על החזרת השגריר הטורקי מצרפת, ועל כוונתו לנתק את הקשרים הדיפלומטיים של ארצו עם צרפת.

כאמור, ועדת החינוך תדון בעניין רצח העם הארמני, כאשר לדיון הוזמנו נציגי העדה הארמנית בישראל. יש לציין כי עד היום לא התקיים דיון אמיתי בכנסת בנושא זה, ובכל פעם שהנושא עלה לדיון, ממשלת ישראל דאגה להסירו מסדר היום. עד היום, לא הכירה ישראל באופן רשמי ברצח העם הארמני.

לדברי חברי הכנסת גלאון ואלדד: "גם לנו בישראל ישנה חובה מוסרית לזכור את רצח העם הארמני, הכרה בזוועות העבר לא צריכה להשפיע על היחסים בעתיד עם טורקיה".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו