לחץ כבד על אבו מאזן לחידוש מו"מ עם ישראל

לחץ כבד על אבו מאזן להיעתר לשיחות שלום ללא תנאים מקדימים מצד ישראל | שני הצדדים יודעים כי אם ייכשל הניסיון הנוכחי, תמו הסיכויים לשלום | חמאס מכחיש את השמועות על פגישה עם אבו מאזן ומבהיר כי לא יסכימו לחילופי שטחים

לחץ כבד מופעל על אבו מאזן לחידוש משא ומתן לשלום עם ישראל, זאת ללא תנאים מוקדמים של הפסקת בניה בהתנחלויות והכרה מצד ישאל במדינה פלסטינית, כך מדליף גורם בכיר ברמאללה.

קרא עוד:

[postim]

כולם יודעים בוודאות, כי אם לא יעלו יפה מאמציו של ג'ון קרי, אזלו הסיכויים להידברות בין הצדדים. "יש הבנה בינלאומית לעמדה הפלסטינית, אך קיים חשש בקהילה הבינלאומית שמאמציו של קרי הם ההזדמנות האחרונה להשיג פתרון, ואם האמריקאים לא יצליחו אף אחד לא יצליח לשקם את המשא ומתן. לכן שרי החוץ של המדינות מנסים לשכנע את המנהיגים הפלסטיניים לחדש את השיחות ומפתים אותם בתוכניות של נתניהו והאמריקאים לשיפורים כלכליים ולא מדיניים".

עוד אמר אותו גורם, כי כל שרי החוץ שביקרו אצל אבו מאזן לאחרונה, ניסו לשכעו לנהל משא ומתן גם ללא הכרה מצד ישראל בעיקרון של שתי מדינות לשני עמים.

ראש צוות המשא ומתן לשעבר מצד הפלסטינים, סאיב עריקאת, בירך במהלך הוועידה הכלכלית בירדן את האמריקאים וציין: "מי שירוויחו ממאמציו של קרי או שיפסידו מכישלון מאמציו הם הפלסטינים".

מאידך, הוא מאשים את ישראל. כל פעם שעומדת בפני ממשלת ישראל הבחירה בין ההתנחלויות לשלום היא בוחרת בהתנחלויות. העובדה שישראל מסרבת להכיר בפתרון שתי המדינות על בסיס קווי67' היא שעומדת בפני חידוש השיחות. אנחנו שומעים מנתניהו רק דיבורים ולא רואים כל מעשים. אם הוא באמת חושב שתהליך השלום חשוב, שיגיד את המשפט הפשוט: 'אני מקבל את פתרון שתי המדינות על בסיס קווי67'".

בכיר חמאס, מוסא אבו מרזוק, אינו מוכן להיענות לשכנועים. "לא נסכים לשיחות עם היישות הציונית מכל סוג שהוא. היוזמה שעליה קרי מדבר היא לא נסיגה לקווי67' אלא חילופי שטחים ולכן לא נסכים לכך ". דברי אבו מרזוק. הוא מוסיף כי הידיעות לפיהן אבו מאזן תיאם עמדות עם ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, לגבי פגישותיו עם שר החוץ האמריקאי הן שקר.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו