יוקר המחיה: הרפורמה בנמלים מתקרבת

ראש הממשלה נחוש להוציא את הרפורמה בנמלי ישראל לפועל | במקביל, יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד השעה את עצמו מתפקידו לאחר שהתקשורת חשפה התנהלות לקויה בעסקיו הפרטיים

טרם ננקטו צעדים של ממש, אבל ראש הממשלה, בנימין נתניהו מצהיר שוב ושוב על מחויבותו לקיומה של רפורמה מקיפה בנמלי ישראל, רפורמה, שלדבריו, עשויה לחסוך למשק מאות מיליוני שקלים בשנה ולהביא לירידה של אחוזים ניכרים במחירי המזון המיובא ובמוצרים המיוצרים בארץ באמצעות חומרי גלם מיובאים.

קרא עוד:

[postim]‬‏

"אינני מוכן להשלים עם התופעה הפסולה של מונופול בזבזני, נצלני ובלתי יעיל בנמלים, שגובה מאזרחי ישראל מחיר יקר ומיותר על סחורות ומוצרים", אמר השבוע נתניהו בישיבת הממשלה השבועית. "לפני עשר שנים התחלנו ברפורמה בנמלים, בממשלה הקודמת הפרטנו את נמל אילת, ובממשלה הזאת אנחנו נשלים את המלאכה כדי להביא לפתיחת תחרות בנמלי הים של ישראל. המונופול בנמלי הים פוגע בתחרותיות של המשק הישראלי וגורם להעלאת מחירי יוקר המחיה כאן. אנחנו נחושים לשנות את המצב הזה ואנחנו נשנה אותו", הוסיף נתניהו.

שר התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, דיווח אף הוא לממשלה על ההתקדמות בביצוע ויישום הרפורמה בנמלים. הוא הציג בקצרה את חוסר היעילות ואת העלויות הנוספות שהמשק הישראלי משלם במבנה הנוכחי ואת הצורך להכניס תחרות בין הנמלים כדי לשפר ולהוזיל את השירות. כן תיאר כץ בפני חברי הממשלה את המהלכים לקראת פרסום מכרזים להקמה ולתפעול של שני נמלים חדשים – אחד בחיפה והשני באשדוד.

סמוך לאחר הצהרתו של נתניהו נודע כי יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד, אלון חסן, השעה את עצמו מתפקידו לאחר שתחקיר בתקשורת חשף חשדות להתנהלות קלוקלת, ניצול תפקידו לרעה ועשיית הון במסגרת תפקידו, ושלא כחוק.
בעקבות התחקיר, פנתה התנועה לאיכות השלטון והגישה תלונה במשטרה לבדיקת התנהלותו של חסן. מהתחקיר עולים חשדות לכאורה קשים וחמורים לניצול מעמד כעובד ציבור וכיו"ר ועד לעשיית הון עצמי במבחר עסקי משפחה פרטיים וכן כשל מוחלט של גורמי הפיקוח בנמל ומחוצה לה בטיפול במציאות המעוותת שנוצרה.

התנועה לאיכות השלטון מדגישה, כי ההתנהלות המתוארת בפרסומים, משמעותה, כי הנמל אינו מתנהל בצורה תקינה, יעילה, הוגנת וסבירה. נזכיר כי לנמל תפקיד מרכזי וחיוני במשק והתנהלותו הקלוקלת גורמת נזק ישיר לכלכלה הישראלית, כפי שהובהר לא אחת ובין היתר בדו"ח שפורסם על ידי וועדת טרכטנברג – הוועדה לשינוי חברתי-כלכלי.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו