רה"מ בתרגיל בגבול הצפון: 'זה לא תרגיל תיאורטי בלבד'

נתניהו ביקר בתרגיל שנערך בגבול רמת הגולן | רה"מ שיגר מסר מאיים לעברו של השלטון בדמשק - אינני מחפש לאתגר, אך אף אחד לא יגע במדינת ישראל | במערכת הביטחון מעריכים כי חוסר היציבות באזור עשוי להימשך עוד שנים ארוכות

הימשכות הקרבות בין שלטונו של בשאר אסד לבין כוחות המורדים בסוריה, לצד התגברות הצלחותיהם של כוחות הצבא הסורי מגבירים את החשש בישראל שחוסר היציבות שהגיע ממש עד לגבול בין המדינות יימשך עוד שנים ארוכות. על רקע זה, הגיע הבוקר (רביעי) ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לרמת הגולן ומאיים לעבר דמשק.

קרא עוד:

[postim]

"היום, כשאנחנו עושים תרגיל ברמת הגולן, זה לא תרגיל תיאורטי בלבד", עוד הסיף נתניהו "ישראל צריכה להיות ערוכה להכתיב מצבים בהתאם להתפתחויות. איננו מחפשים לאתגר איש, אבל אף אחד לא יפגע במדינת ישראל. הוא ייתקל במענה חזק והחלטי".

במערכת הביטחון הישראלית אומרים היום כי אכן חל שינוי בהערכת המצב שהייתה עד כה בנוגע למלחמת האזרחים בסוריה. אם עד לא מזמן קיימו בישראל הערכות לגבי הזמן שעוד נותר לאסד בשלטון, הרי שבעקבות ההתפתחויות של השבועות האחרונים, נראה שהמצב הוא בדרך לשינוי מגמה.

במקביל מוסקבה הודיע היום כי פינתה את כל חיילי הצבא הרוסי שהוצבו בנמל טרטוס שבסוריה. על פי הדיווח, בעקבות פינוי זה לא נותרו חיילים או אזרחים מטעם משרד הביטחון הרוסי בשטח סוריה. על פי ההערכות, המהלך בוצע בשל החשש הרוסי כי חייליה יהפכו למטרה עבור כוחות המורדים, במסגרת הלחימה נגד השלטון בדמשק.

נכון להיום, אסד שולט בכ-30% מסוריה והוא מצליח לייצב את האזורים הנמצאים בשלטונו. על פי ההערכות, בשלב הבא מתכנן הנשיא הסורי להמשיך במאמצים ולנסות לכבוש את חלב ואת חומס שנמצאות בשליטתם של המורדים. במערכת הביטחון הישראלית אומרים כי ממעקב אחרי הקרבות בסוריה עולה כי צבאו של אסד לא פועל ביעילות, אולם המורדים יעילים אף פחות ועל כן מעריכים שחוסר היציבות עשויה להימשך עוד שנים ארוכות.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מה באמת קורה בשטח אי אפשר לדעת, הרי אף אחד מהיודעים לא מתכווין לשחרר מידע שיפגע בו או בבני בריתו או ישרוף סוכנים וכו' וכו'
אפשר רק לנסות ולנתח את הסימנים.
אם רוסיה באמת נטשה את סוריה הרי שזה סימן: או שאסד עומד לקרוס (דווקא לא נראה לפי נצחונותיו האחרונים) או שבאמת גורמים זרים מתכוונים להתערב.
או ש(כמו לפני מלחמת יוה"כ וכל המלחמות בהם הם עזבו רגע לפני) הם יודעים על כוונות של סוריה או בני בריתה לגרור את ישראל למלחמה או ששוב עולה נושא הגרעין האיראני שישפיע גם על המלחמה בסוריה אם בגרירת ישראל- חיזבולה לחזית עימות נוספת או שתשומת הלב העולמית שתופנה למקום אחר תתן לאסד לגיטימציה להשתמש בכל האכזריות במלחמתו.
מדוע באמת הרוסים קיפלו ציוד? לא יודע!
ה' ישמור צאתנו בואנו מעתה ועד עולם.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו