אורי אריאל: "לא בונים בירושלים וביהודה ושמרון"

שר הבינוי והשיכון הציע לפייגלין "בוא תעשה מעשה אתה תפרוש מהליכוד ומיד אחריך אנחנו נפרוש מהממשלה" | דרעי: "לנתניהו יש קושי להעביר תקציב הפוגע בשכבות החלשות עם החרדים. גם נושא השוויון בנטל הוא לא יוכל להעביר עם החרדים. נתניהו ממתין לסיים עם הנושאים האלו - צפה להפתעות בחורף"

בשבוע שעבר נערך דיון מעניין בכנסת דיון שלא זכה להד תקשורתי ואיש לא עסק בו היה זה בזמן שהשר אורי אריאל שר השיכון ממפלגת הבית היהודי- איחוד הלאומי ענה לשאלות של חברי הכנסת. המליאה הייתה די ריקה ובירכתי האולם ישבו להם חברי כנסת עסוקים בקריאת חומר ובשיחות שקטות איש עם רעהו.

קרא עוד:

[postim]

אלא שחבר כנסת אחד העונה לשם משה פייגלין מהליכוד ביקש לשאול מה קורה לגבי הבנייה ביהודה ושמרון ובירושלים. השר אריאל היה החלטי יותר מתמיד ופסק בנחרצות: "בירושלים לא בונים וגם לא ביהודה ושמרון". ברור וחד השר הממונה על התחום מודיע המדיניות של מדינת ישראל היא הקפאת ישובים והקפאת הבניה לא רק ביהודה ושמרון אלא גם בירושלים.

אלא שאז הגיע משפט המחץ הבא השר אריאל אמר את הדברים בצורה הכי רצינית :"בוא תעשה מעשה" הוא אמר לפייגלין . "אתה תפרוש מהליכוד ומיד אחריך אנחנו נפרוש מהממשלה". כך דברי אורי אריאל. זה לא סוד שמערכת היחסים בתוך הקואליציה יודעת מורדות רבות רגעי קורת הרוח שרשמה הקואליציה בכנסת ה-19 היו מעטים. ח"כ יריב לוין יו"ר הקואליציה ידע ימים יפים בכנסת ה-18 דווקא עכשיו המצב לא משהו. הוא יודע שהוא לא יכול לסמוך על איש בטח לא בהצבעה חשאית ומקרה הבוחן היה בבחירות בוועדה למינוי שופטים.

נתניהו וגם עמיתיו מבנים כי דווקא המפלגות החרדיות הביעו נאמנות לאורך כל הדרך. את הבחירה לקואליציה עם הבית היהודי ויש עתיד בחר נתניהו הבחירה הזו כנראה עוד תעלה לו במחיר יקר.
נתניהו נכנס למצב של אוי לי מיצרי ואוי לי מיוצרי הוא יודע כי תקציב וגיוס בני ישיבות הוא לא יוכל להעביר עם החרדים דקה אחרי סיום התקציב והגיוס הוא יפנה לחרדים. את הדברים האלו מאשר באוזני יו"ר ש"ס חה"כ הרב אריה דרעי. דרעי פגש בי השבוע שאלתי אותו :"תגיד יש לך קשר עם ראש הממשלה?" דרעי השיב :"קשר טוב אנחנו משוחחים לעיתים קרובות". אז אם כך מדוע הוא לא קורא לכם להצטרף לקואליציה מדוע הוא מעדיף ממשלה וקואליציה הנשענת על כרעי תרנגולת? דרעי השיב:" לנתניהו יש קושי להעביר תקציב הפוגע בשכבות החלשות עם החרדים. גם נושא השוויון בנטל הוא לא יוכל להעביר עם החרדים. נתניהו ממתין לסיים עם הנושאים האלו". אומר דרעי ומטיל פצצה: "צפה להפתעות בחורף".

לפי דברי דרעי משמע כי מיד לאחר הסרת הנושאים המהווים בעיות של מממש מול המגזר החרדי נתניהו בהחלט ישמח לצרף את החרדים לממשלה. לא ירצו מפלגות יש עתיד והבית היהודי לשבת לצידם של החרדים נתניהו ישמח לשחרר אותם ממשלתו.

צריך רק לזכור כי המפלגות החרדיות כבר הודיעו כי לא ישמשו 'כקרש ההצלה' לממשלת נתניהו אבל בפוליטיקה לעולם Never Say No (לעולם אל תגיד לא) וכבר ראינו שמפלגות אמרו לא אבל בסוף נכנסו. אפשר כי הרציונל העומד מאחורי הגישה של כניסה לממשלה באיחור הוא הרצון להציל. בכנסת אינך יכול לפעול מתוך מניעים של נקמנות. ישנו ציבור בן 18 מנדטים ששלח את הנציגות החרדית לכנסת לא בשביל להתריס מהאופוזיציה אלא דווקא לפעול מתוך הקואליציה.

בנושא זה התייחס דרעי לשאלתי מדוע קולה של ש"ס לא נשמע כמציגה תקציב אלטרנטיבי? כפי שנהג גפני ושלי יחמיוביץ'. דרעי השיב: "אנחנו לא פועלים באקטים של מחאות. חברי הכנסת של ש"ס פועלים באופוזיציה מתוך שיקול דעת ולא מתוך התלהמות וכי מה יש בהשמעת צעקות וקריאות ביניים כותרת אחת בעיתון דקת שידור באיזה ערוץ". ודרעי חשף :" אנחנו מנהלים מגעים שקטים יש לנו קשרים מצוינים עם שרי הממשלה אנחנו יודעים שאנחנו לא בקואליציה אבל בשקט אנחנו מגיעים להסכמות בנושאים שונים וש"ס רשמה לא מעט הצלחות הודות לפעולות השקטות האלו של שדלנות להורדת גזרות מספר התקציב".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אבל בשקט אנחנו מגיעים להסכמות בנושאים שונים?
אנחנו צריכים לבטל הקיצוץ של הכוללים וגיוס בני הישיבות זה הכי חשוב היום על הפרק בא נראה הצלחות שם

האילומינטי -ראשי הבנקאים הבינלאומיים -מושכים בחוטי השלטונות בארה"ב ואירופה כדי:
לגרום לאירן לפתוח במלחמת השמדה-תמכו בהפלת השאה החילוני והידידותי למערב לידי שיעים איסלמונאאצים שמתכוננים למלחמת השמדה גרעינית…
סוריה – רוצים להוציא את הרוסים מנמל טרטוס ולא אכפת להם שישראל תיכנס לקלחת ולמלחמת האזרחים בסוריה,
ישראל-הפלסתינאים – מעוררי תהליכי שלום ויוזמות למיניהן כדי להמשיך את הקונפליקט ולהחליש את ישראל ,
לכונן מדינת משטרה עולמית – מעקב אחרי שיחות טלפון,פקס,הודעות,דוא"ל,מצלמות,לווינים,ת.ז ביומטרית, רוצים לבטל את המזומן, שבב זיהוי – בישראל עושים זאת כבר לחיות מחמד… בנוסף האילומינטי מעוררי מלחמות והפיכות – ע"ע האביב הערבי – טוניס, לוב, מצרים,
מצרים: אובמה בובת אילומינטי רוצה להעלות את מוחמד אל ברדעי סוכן אילומינטי ואירן לשלטון במצרים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו