נתניהו: חייבים לחתור לסיום הסכסוך

יממה לאחר עזיבת קרי, ראש הממשלה נתניהו הצהיר: "נשב באוהל המשא ומתן עד שייצא עשן לבן - אנו רוצים שלום, ". השרה לבני הזהירה: "ללא התקדמות מדינית, החרם הכלכלי לא ייעצר בהתנחלויות", ובנוסף שיגרה ביקורת מרומזת כלפי חלק משותפיה לקואליציה "יש מי שנשם לרווחה כשקרי עזב" | יושב ראש ישראל ביתנו: "יש אצלנו במערכת אלצהיימר בנושא הפלסטיני"

עשרים וארבע שעות לאחר ששר החוץ האמריקני ג'ון קרי עזב את האזור בלי שהצליח לכנס פסגה מדינית משותפת לישראל ולרשת הפלסטינית נתניהו ממשיך לדבר לשלום, ראש הממשלה אמר היום (שני) : "אני מוכן לשבת למשא ומתן עם הפלסטינים עד שייצא עשן לבן". הדברים נאמרו בפתח פגישתו עם ראש ממשלת איטליה, אנריקו לטה, שהגיע לביקור רשמי בישראל.

קרא עוד:

[postim]‬‏

"אנחנו חייבים להיכנס לאוהל המשא ומתן", אמר נתניהו ברמיזה לדברים שאמר בשבוע שעבר, לפיהם אילו שר החוץ האמריקני קרי היה מציב אוהל בין ירושלים לרמאללה, הוא היה שוהה בו יחד עם אבו מאזן עד שהיו מגבשים הסכם. "אנו רוצים שלום, ורוצים לפתוח במשא ומתן לשלום בהקדם האפשרי ללא כל מכשולים כדי לחתור לסיום הסכסוך", אמר נתניהו.

לבני: "יש מי שנשם לרווחה כשקרי עזב"; ליברמן: "סובלת מאלצהיימר"

ליברמן (פלאש 90)בכנס של לשכת רואי החשבון באילת, הזהירה  שרת המשפטים ציפי לבני — הממונה על המשא ומתן עם הפלסטינים, מפני התרחבות של החרם האירופי במידה והקיפאון המדיני יימשך. "החרם על המוצרים לא ייגמר בהתנחלויות בלבד", היא העריכה. "זה יגיע לכל ישראל. הבעיה של אותם הגורמים היא עם ישראל הנתפסת כמדינה קולוניאליסטית, ולכן זה לא ייעצר רק שם".

לבני התבטאה גם נגד הבנייה מעבר לקו הירוק והסבירה כי "אנו עובדים באופן צמוד עם ארצות הברית על תפיסת הביטחון וסידורי הביטחון, אך מוכרחים להפנים ששם לא מבינים מה הקשר בין טיעוני הביטחון הללו לעוד מאחז ולעוד בית על גבעה שלא תהיה בישראל". לבני הוסיפה: "אנו נשארים פה עד שיימצא פתרון לבעיה".

השרה עקצה בנאומה את "אלה שבטח תשמעו מדברים על כך שאין סיכוי, אין פרטנר, עזבנו וקיבלנו טרור". לדבריה, "האמירות הללו, של הרמת ידיים, לא נותנות אמון בישראל וביכולותיה להתמודד עם מצבים ותנאים קשים. קרי השאיר פה שני אנשים להמשך המאמצים, ואנחנו נמשיך במאמצים האלה כדי לפתור את הבעיה".

החלק המעניין היה כאשר אחריה עלה לדבר יושב ראש ישראל ביתנו ויושב ראש ועדת חוץ וביטחון בכנסת, אביגדור ליברמן ואמר: "הבעיה היא שבמערכת המדינית שלנו יש אלצהיימר בנושא הפלסטיני" "אין אף מנהיג פלסטיני שיחתום על סיום הסיכסוך, העדר תביעות וויתור על זכות השיבה".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

על ראש הממשלה להפסיק להתגמש בהתאם רצונותיהם של אומות העולם.
ארץ ישראל לעם ישראל על פי תורת ישראל

מה שכתב "ארץ ישראל לעם ישראל על פי תורת ישראל", זה יהיה בביאת המשיח בב"א, אבל לעת עתה מדינה זו היא מצב של "דיעבד" ויש לעשות מה שהכי טוב לטובת ולשלום עם ישראל

מי זה עם ישראל שאתה מבקש שישמרו לו את המדינה הזו? יאיר לפיד צורר היהודים? או שמא בנט הקונסברטיבי?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו