סתימת פיות בצה"ל: הרבצ"ר המליץ להדיח את הרב ראב"ד לאלתר

הרב הצבאי הראשי קרא להדיח לאלתר את הרב רם משה ראב"ד מתפקידו כרב חיל האוויר בשל התפטרותו מתוכנית 'שחר' • ישראל 2012

צבא העם? הרב הצבאי הראשי רפי פרץ המליץ להדיח מצה"ל את הרב החרדי של חיל האוויר הרב רם משה ראב"ד, בשל דבריו אתמול (ד') אודות השמטת הסעיפים שנועדו לשמירה על דתם של חיילי צה"ל החרדים.

הרב ראב"ד נקרא הבוקר לשיחת בירור נוקבת עם הרבצ"ר תא"ל רפי פרץ, שהעביר את ההמלצה למפקדיו של ראב"ד בחיל האוויר: להדיחו עוד לפני מועד פרישתו הרשמי. 

קרא עוד:

[postim]

דבריו של ראב"ד חוללו סערה בצמרת צה"ל. גורמים צבאיים התבטאו בנושא, גם ראש אכ"א שתרמה לפרישתו טענה כי היא אינה מבינה את הצעד.

הרב ראב"ד התפטר אתמול מתפקידו כיועץ בכיר ומראשי פרויקט 'שחר כחול' לשילובם של החיילים החרדים בצה"ל, לאחר שמעקרונות הפרויקט הושמטו סעיפים רבים שנועדו לשמר את החיילים בתוך הצבא החילוני, ובעיקר לאחר התקנות המקוממות המכריחות את החיילים החרדים לשמוע שירת נשים בטקסים רשמיים של הצבא.

חרדים בצה"ל: "מזלזלים בנו"

אם צה"ל חשב שבפיטוריו המוקדמים של ראב"ד הוא יסתום פיות מיותרים, הרי שהמרד הפנימי רק החל. חיילים חרדים מדברים בתקשורת וטוענים: "צה"ל משקר, צה"ל בוגד בנו".

"אנחנו מרגישים מבוזים, לא רוצים אותנו בצה"ל, מזלזלים בכל מה שהבטיחו לנו, מי יודע לאן צה"ל יוביל כשהבטחות לא מקיימים", אמר 'יוסי', חייל חרדי בצה"ל, בראיון לרדיו קול חי.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו