מצטרף לגר"ע יוסף שליט"א: הרב מצגר נגד חוק צוהר • המכתב לח"כים

הרב הראשי לישראל הרב יונה מצגר שלח מכתב לחברי הכנסת בו הוא מבקשם להתנגד פרלמנטרית לחוק צוהר שיפגע במוסד הנישואין היהודי ובתוך כך ברבנות הראשית לישראל • בפנים: המכתב

הרב הראשי לישראל הרב יונה מצגר שיגר היום (ה') מכתב לחברי הכנסת ובו הוא מבקשם למנוע את חוק 'צוהר', שיאפשר לכל רב שהוא לרשום זוגות לנישואין. הרב מצגר טען כי זו הפעם היחידה בה הוא מתערב בפוליטיקה, כיוון שמדובר במעשה שיפגע אנושות במוסד הנישואין היהודי בארץ ויערער את אושיות ההלכה.

קרא עוד:

[postim]

במכתב שנשלח מאת הרב מצגר לח"כים נכתב, כי "חוק פתיחת אזורי הרישום, באופן שבו הוצע, הינו הרה אסון ועלול לגרום למצב חמור בעם ישראל, לייצר מכשולים של נישואין ושאר איסורי תורה".  

לדברי הרב מצגר במשך עשרות שנים איחד מוסד הרבנות בין כל העדות והפלגים באשר לרישום נישואין החל מהעדה החרדית ושאר העדות ובתי הדין, וכעת עם פתיחת רישום הנישואין בכל מקום, יקשה הדבר על הרבנות לעקוב אחר מקרים בעייתים ויביא ח"ו למצב של פתיחת ספרי יוחסין.

"התוצאה היא שקהילות רבות וחשובות יבחרו שלא לסמוך על הרבנות הממלכתית ולהקים להן ספרי יוחסין משלהם, וכך במקום להוות כור היתוך ולהגשים את חזון קיבוץ הגלויות, נמצא עצמנו פלגים פלגים אשר אינם מתחתנים ומחתנים זה עם זה, ועמל של 90 שנות רבנות ירדו לטמיון".

כזכור, בתחילת השבוע התבטא נשיא מועצת חכמי התורה בפני משלחת רבני ערים שהגיעו לדון עמו בהשלכות החוק, כי מדובר בחוק שמד, וכי יורה לשרי ש"ס להתנגד בכל תוקף.

להלן המכתב:

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו