מי שר את הג'ינגל לר' משה אבוטבול?

קצת על ה"המושג" ג'ינגל או כפי שנקרא בעברית: זַמְרִיר • ניתוח קצר של הג'ינגל של ר' משה אבוטבול • האזינו לג'ינגל

אחד הדברים שמעומדים לראשויות ערים, וראשי רשימות למועצות ערים, אינם מוותרים, זה הפצת "ג'ינגל – בחירות", או כפי שנקרא בעברית: "זַמְרִיר".

קרא עוד:

[postim]

הג'ינגל מלווה בלחן, ובו נמצא מסר קצר וקליט, במטרה להחדיר מסרים, ואת מצע הבחירות שאותו מפלגה או מועמד מציע, כיום זה אחד הדרכים הפופולריות להחדרת המסרים.

הג'ינגלים מושמעים כרגיל ע"י רמקולים בחוצות הערים, על ידי רכבי תעמולה של המועמדים, וכך נחשף הציבור לפרסומת הקולית. ע"פ רוב משתמשים בג'ינגל, עם סיסמת הבחירות שמופיעות בפרסומת המודפסות, פעמים רבות הג'ניגל הוא בן משפט אחד בלבד, אך לעתים זהו פזמון קצר, שבו משפטים אחדים.

במטה הבחירות של המועמד לראשות העיר בית שמש ר' משה אבוטבול, בחרו בשניים מתושבי עירו שיבצעו עבורו את הג'ינגל. במטה בחרו בבעל מנגן, ר' אפרים מנדלסון, שמבצע בקולו הערב את החלק של השירה ובמשמח הלבבות הנודע, ר' יוסל'ה אייזנבך, שערך ועיבד את המילים. הג'ינגל פורסם בשעות האחרונות.

במטה שמו הדגש שהג'ינגל יהיה מחובר לאווירת הבחירות בעיר, מצד אחד מציגים את התמיכה החד משמעית של מרנן ורבנן מאורי ישראל שליט"א באבוטבול, ומצד שני הושם דגש על הפעילות היפה של ראש העיר הרב משה אבוטבול 'מפיתוח לטיפוח' בקדנציה הראשונה, והאהדה הרבה לה הוא זוכה מכל שדרות העיר.

הפתיח מתחיל עם שופרות וקריאת 'יתגדל' מפיו של החזן ר' אברהם גרינברג, מחוברות לדברי מרנן גדולי ישראל כי אם בבית שמש יבחר ראש עיר חילוני זה יהיה חילול ה' גדול, ולכן בכדי להרבות בקידוש ה', קוראים ביחד 'יתגדל'.

האזינו לג'ינגל – זַמְרִיר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מפיתוח לקיפוח…
מי לא מפחד???
אלי כהן.

נחמד שלקחו חבר'ה תושבי המקום.
מקסים לשמוע את קולו של ר' אפרים מנדלסון שיחי' ושיהיה לו הצלחה וכו',
וגם אחרי שקראתי שר' יוסל'ה אייזנבך שיחי' הוא זה ש'כתב' את השיר – חשבתי לעצמי איך שזה כל כך הסגנון שלו…
ובברכה שאכן יבחר ראש העיר המכהן, ויהי רצון שבית שמש תהפוך לעיר ירוקה וכו' ויש בזה חוץ מהעניין של נוחות אישית גם עניין גדול של קידוש השם, פשוט: עם אנשים שלא שומרים מצוות לעת עתה, יבואו למקום של שומרי מצוות ויראו מקום נאה ירוק ונחמד (בתוספת האנשים שהתנהגותם כידוע וכמפורסם טובה ביותר) הרי ברור ופשוט שהדבר יגרום קידוש שמו.

וברצוני לסיים עם סיפור ששמעתי על האדמו"ר מוויזניץ שליט"א (האח הבכור): בוויזניץ החליטו לבנות בית כנסת חדש ועל שטח מסויים שם באזור שאלו העוסקים בדבר את האדמו"ר מה יהיה שם? איזה משרד עוד שטיבל וכו'… ענה האדמו"ר שלא! שם יהיה מקום ירוק! "אנשים צריכים קצת רוגע רחבות" הציטוט הוא לא במדוייק אבל הרעיון מובן.
ר' מוישע תעשה טובה אנחנו רוצים בעמעס' לראות תוצאות ב ש ט ח!!…
בהצלחה

חבריוס' בעלי האתר, הננו להזכירכם שיש תמונות יותר יפות של ר' מוישע…
הוא נראה פה לא כל כך… אתם יודעים.
תחשבו איך היתם רוצים תמונה שלכם ב'חוצות העיר והישוב'..
לילה טוב.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו