והעיקר לא לפחד • בדרך לאו"ם: רה"מ אופטימי

בפתח ישיבת הממשלה, התייחס נתניהו בפרוטרוט לנסיעתו לעצרת האו"ם • "הניסיון של הפלסטינים להתקבל לאו"ם - ייכשל כתוצאה מפעולות משותפות שלנו ושל ארה"ב"

בפתח השבוע שבו יעלה על מטוס לעצרת האו"ם לנסות ולהשפיע על דעת הקהל בסוגיית המדינה הפלסטינית, בחר הבוקר (א) ראש הממשלה בנימין נתניהו – בפתח ישיבת הממשלה – להתייחס בפרוטרוט לנסיעה הצפויה – ושידר אופטימיות מפתיעה.

"הניסיון שלהם להתקבל כחברה מן המניין באו"ם ייכשל", אמר נתניהו בהחלטיות. "זה מה שהם הצהירו כיעד שלהם לפני שנה, זה מה שאבו מאזן הצהיר עליו כיעד אתמול או שלשום. הניסיון הזה ייכשל כי הוא חייב לעבור דרך מועצת הביטחון. מועצת הביטחון היא כמו הממשלה של האו"ם והחלטות הקובעות על חברות באו"ם עוברות דרך המועצה הזו.

"אני משוכנע שכתוצאה מפעולתה של ארצות הברית, שפועלת איתנו בשיתוף פעולה הדוק, וכתוצאה מפעולות של ממשלות אחרות שגם איתן אנחנו פועלים וגם כמובן האמריקנים פועלים, אני מעריך שהניסיון הזה ייכשל".

נתניהו סיפר מדוע החליט לטוס להיות נוכח פיזית בעצרת האו"ם.  "לנסיעתי לאו"ם מטרה כפולה. הראשונה, להבטיח אכן שהמהלך עוקף משא ומתן לא יצלח וייבלם במועצת הביטחון. היעד השני הוא לדבר בעצרת הכללית ולהציג את האמת שלנו, ולדעתי, גם האמת הכללית – הרצון שלנו לשלום, העובדה שאנחנו איננו זרים בארץ הזאת, שיש לנו זכויות כאן 'רק' ארבעת אלפים שנה, אני אומר זאת בלשון סגי נהור.

"אדבר גם על כך שהכוונה שלנו להשיג שלום עם שכנינו תוך כדי הבטחת ביטחוננו. אם דברים אלה היו תמיד נהירים והכרחיים, הרי שהיום הם פי כמה יותר חשובים".

נתניהו הדגיש כי הפלסטינים לא באמת רוצים שלום – עובדה שהתעלמו מכל ההצעות שהעלה בתקופה האחרונה. "הם התעלמו מכל ההצעות שהעליתי, גם בנאום בר-אילן, גם בנאום בכנסת וגם בנאום בקונגרס. הם התחמקו מלבוא למשא ומתן לאחר שהממשלה הזאת קיבלה החלטה חסרת תקדים של הקפאת הבנייה החדשה ביישובים.

"במשך עשרה חודשים הם פשוט לא היו מוכנים לבוא למשא ומתן, והם צריכים להבין שחרף הניסיון הנוכחי שלהם להפוך שוב את המשא ומתן על ידי הליכה לאו"ם, השלום יושג רק במשא ומתן ישיר", דברי נתניהו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו