וְהֵבֵאתִי הַשֶּׁמֶשׁ בַּצָּהֳרָיִם • ליקוי חמה חלקי ייראה בישראל

היום בצהריים יתרחש ליקוי חמה מלא באפריקה ובארץ ייראה ליקוי חלקי • הליקוי יחל משעה 15:13 ויגיע לשיאו בשעה 16:00 ע"י כיסוי של 15 אחוז משטח השמש ע"י הירח, יסתיים בשעה 16:43.

אירוע נדיר בשמי הארץ: היום (א') בשעות הצהריים המאוחרות, ייראה בישראל ליקוי חמה חלקי, ששיאו יגיע בשעה 16:00 אחר הצהריים.

קרא עוד:

[postim]

הליקוי בעצם יתרחש מעל שמי אפריקה, ומעל שמי הארץ ייראה בצורה חלקית בלבד. על מנת לצפות בליקוי יש להצטייד במשקפים מיוחדות ואסור לצפות בעין ללא הגנה.

בשעה 15:13 בדיוק יחל המגע הראשון של צל הירח על פני השמש. שיאו הליקוי יהיה בשעה 16:00, בעת שהשמש כבר תהיה נמוכה בכיוון מערב-דרום-מערב, וצילו של הירח יכסה עד 15 אחוז את השמש, וצידה התחתון של השמש בצד שמאל ייראה כאילו ננגס בו ביס קטן. סוף הליקוי החלקי ייהיה ממש בסמיכות לעת שקיעת השמש, בשעה 16:43.

פרופ´ יואב יאיר, פיזיקאי מהמחלקה למדעי הטבע והחיים באוניברסיטה הפתוחה, אומר כי ליקוי חמה זה יתחיל ואף יסתיים כליקוי מלא ובאמצעו יהיה ליקוי טבעתי.

הליקוי ייראה במערב ארה"ב, חלקה הצפוני של יבשת דרום אמריקה, מרכז האוקיינוס האטלנטי, רובה של אפריקה, דרום אירופה, טורקיה והמזרח התיכון. הליקוי המלא יחל כליקוי טבעתי מזרחה מהחוף המזרחי של ארה"ב, יהפוך לליקוי מלא מדרום לחוף השנהב ויחזור להיות ליקוי טבעתי במרכז אפריקה עד סוף הליקוי המלא.

אסור להתבונן בשמש בעיניים ללא הגנה, ויש להשתמש בזכוכית פילטר מיוחדת לליקויי חמה. עוד אפשרות היא להסתכל על צל עלי העצים ולראות העתקים של הליקוי החלקי על הקרקע.

הליקוי הבא יתרחש ב-15 לאפריל 2014.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו