בג"ץ: מדוע ממשיכה המדינה לתקצב את הישיבות

גם רשויות המשפט מצטרפות לרכבת ההסתה וההשמצות נגד המגזר החרדי • "בבג"צ מגלגלים עיניים אפילו שהם יודעים את מה שכל אזרחי ישראל יודעים, שסוגית הגיוס של בני הישיבות נדונות בוועדות שונות" אמרו אישי ציבור בתגובה.

רשויות המשפט קופצות גם הם על עגלת ההסתה נגד המגזר החרדי: אמש הורה בג"צ לשרי המדינה להסביר מדוע ממשיכה מדינה לתקצב את הישיבות למרוות פקיעת חוק טל.

קרא עוד:

[postim]

למתבונן מהצד נראה כי הפגיעה בחרדים, ע"י הגשת חוקים הרסניים שנוגדים את הדת או בשימוש בכח משפטי הפכה לטרנד חדש במדינת ישראל, וכל אחד עושה ככל העולה על רוחו, ורבים מתעלמים מהקורה בשטח במציאות.

שופטת בג"ץ הורתה אמש למדינה, להסביר בתוך שבוע ימים מדוע עדיין מתוקצבים הישיבות. דרישה זו מגיעה לאור בקשה שהגישו עמותות 'שוויון בנטל' וזאת במסגרת העתירה שהוגשה על ידם נגד תקציבי הישיבות בנימוק כי מדובר בחוסר שוויוניות.

העתירה הוגשה מיד אחרי שהוחל על ביטול חוק טל. מיד עם פקיעת החוק, החלו העותרים לטעון כי על המדינה להפסיק מיידית את התמיכה בישיבות והכוללים.

המדינה הסכימה לבסיסה של העתירה, וקבעה כי רק מי שלא נקרא לשירות או שיש בידו פטור משירות, תוכל המדינה לתקצב אותו. אולם, מי שלא התייצב בלשכת הגיוס לאחר שזומן נקבע כי המוסדות בו הוא לומד לא יוכלו לקבל עבורו תקציב.

לעותרים, שכל מגמתם הינה רק בשביל לגרום להרס וחורבן עולם התורה, זה לא הספיק, והם שבו וערכו שיניים בעתירה. כשבעתירה החדשה הם טענו כי החלטת המדינה משאריה המדינה את המצב על כנו, ובעצם לא השתנה שום דבר. בנוסף, טענו העותרים כי בעקבות התקציבים וחלוקתם באופן הנוכחי נשלל השיוויוניות.

וכעת, לאחר שהוארך פעם שלישית תקצובם של בני הישיבות, דורשים העותרים מבג"צ צו ביניים, והשופטת שכנראה גם שמחה בהזדמנות לנגח את הציבור החרדי, קיבלה את דרישת העותרים והורתה למדינה להסביר על כך.

אתמול הביעו אישי ציבור תמיהה על ההחלטה של שופטת בג"צ לפנות למדינה: "בבג"צ מגלגלים עיניים אפילו שהם יודעים את מה שכל אזרחי ישראל יודעים, שסוגית הגיוס של בני הישיבות נדונות בוועדות שונות זה כמה חודשים. אולם, למרות הכל החליטו להיענות לבקשתם הקנטרנית של העותרים שכל כוונתם אינה אלא להמשיך ולהסית נגד תלמידי הישיבות".

ח"כ הרב מוזס, אמר כי לא ציפה שבג"צ יחליטו אחרת היות והם מנותקים לחלוטין מהציבור וצרכיו "מדובר בגזל כבשת הרש. משרד האוצר הוריד את התקציב לישיבות מ־ 970 ש"ח לחודש ל־ 270 ש"ח לחודש, והנה הגיע בג"צ וחיסל את הפירור האחרון שנותר. אלו כספים המגיעים לנו בצדק וביושר ועל פי כל קנה מידה מוסרי. אנחנו משלמים מיסים כמו כל שאר אזרחי המדינה וזכאים לקבל בתמורה, תמיכה תקציבית", אמר מוזס.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו