"אני עוזר לחרדים כי זה עושה לי טוב על הנשמה"

כך אמר ראש המועצה האזורית תמר, דב ליטונוף, במהלך מסיבת עיתונאים שערך לרגל השקת החוף הנפרד בים המלח • "נעשה הכול כדי להביא לאזור עוד הרבה תיירים חרדים" • גלריה

לפני שעות אחדות (ב') נחנך חוף נפרד לציבור הדתי והחרדי באזור המלונות של ים המלח.

באירוע היוקרתי שנערך בחסות המועצה האזורית תמר, נטלו חלק בין השאר: הרב הראשי לישראל הרב  יונה מצגר; סגן ראש הממשלה ושר הפנים, אלי ישי; המשנה לראש הממשלה והשר לפיתוח הנגב והגליל, סילבן שלום; ראש המועצה האזורית תמר, דב ליטונוף;  ממונה מחוז דרום במשרד הפנים, אבי הלר; הרבנים המקומיים, נציגי חסידות חב"ד וגור מהעיר ערד ועשרות עיתונאים חרדים.

ראש המועצה דב ליטונוף אמר בדבריו, כי הקמת החוף תאפשר מתן מענה לאוכלוסיה הדתית ליהנות מהמשאב הטבעי והבריאותי של ים המלח, דבר שנמנע מהם עד כה.

החוף הנפרד החדש, בו השקיעה המועצה האזורית כ-15 מיליון שקל בפיתוחו, תוכנן כך שיתאים לתנאי הסביבה, תוך שימוש בחומרים שהינם עמידים לנזקי ים המלח. המתחם הינו מהמשודרגים שבחופי ישראל, והוא יכול להכיל מאות מתרחצים בו זמנית.

בקרוב: בית כנסת ענק ומפואר יוקם באזור ים המלח

במהלך מסיבת עיתונאים שנערכה מאוחר יותר, סיפר ראש המועצה כי הם קיבלו תרומה מיהודי המתגורר בחו"ל, למטרות בניית בית כנסת. "התורם העביר לנו 8,5 מיליון שקל למטרות בניית בית כנסת מפואר מאוד. אנחנו עובדים עכשיו על האישורים ומיד כשנקבלם, נבנה כאן בסביבה בית כנסת ענק ומפואר", אמר ליטונוף.

"אנחנו עושים כל צעד אפשרי כדי להרחיב במקום את התיירות של הציבור הדתי והחרדי. כל מה שיצטרכו, נשתדל לדאוג להם", המשיך ראש המועצה. "אחרי שיקום כאן בית הכנסת, ואחרי שיש גם חוף נפרד מפואר שכזה, זה עניין של זמן עד שהמלונות באזור יקבלו כשרות גלאט".

אחד העיתונאים תמה בפני ראש המועצה, מה מביא אותו, כאדם שגדל בקיבוץ, לעשות צעדים כאלו עבור המגזר החרדי. "אלו דברים לגיטימיים, כמובן, אבל אני שואל משום שזה לא כל כך מקובל במדינתנו, ואני מנסה להבין מאיפה זה מגיע, הרי אתם לא מתכוונים להרוויח פה כסף".

"זו שאלה מורכבת והתשובה עליה ארוכה", אמר ראש המועצה החביב דב ליטונוף, "אבל אענה לך בקצרה ומעומק הלב: אני עושה את כל זה משום שזה עושה לי טוב על הנשמה".

צילומים: JDN ושי שמואלי

[nggallery id=179]

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו