איראן מאיימת: נגיב בחומרה על החיסול

באיראן 'רותחים' בעקבות חיסולו של הבכיר האיראני אמש בטהרן ומאיימים: נגיב בחומרה גם מחוץ לאיראן • בכיר לשעבר במערכת הביטחון הישראלי: "אם אתה יורה, אל תתלונן שיורים עליך"

אתר איראני המזוהה עם תומכיו של הנשיא האיראני אחמדינג'אד, מצטט מקור מודיעני בכיר שאומר בתגובה לחיסולו של סגן מנהל המתקן הגרעיני בנתנז אמש בטהרן,  כי "אף אחד מאלה שהורו על הפעולה הזו לא צריכים להרגיש בטוחים בשום מקום".

לדברי המקור, איראן נמצאת במצב טוב לאחר שהשיגה מידע חשוב מהנאשם בחיסולו של פרופ' מסעוד עלי מוחמדי לפני שנתיים. אותו 'מחסל' – מג'יד ג'מלי פש, 'הודה' בראיון טלוויזיוני באיראן כי חיסל את המדען האיראני בשליחות המוסד, ואף עבר אימונים במטה המוסד בתל אביב.

"אתה לא יכול להוכיח, אתה לא יכול לנקום"

על רקע חיסולו של הבכיר האיראני, התפרסם ב"ניו-יורק טיימס" ראיון עם בכיר לשעבר במערכת הביטחון הישראלית. לדברי 'הבכיר לשעבר', אי הוודאות בנוגע לזהות האחראי לפעולות השונות באיראן עובדת מצוין: "לא מספיק לנחש. אם אתה לא יכול להוכיח, אז אתה לא יכול לנקום. ברגע שברור לחלוטין מי עומד מאחורי התקיפה, העולם מתנהג באופן שונה".

עוד הוסיף הבכיר ואמר כי איראן ביצעה בעבר לא מעט התנקשויות, בעיקר בבכירי אופוזיציה, והזכיר את הניסיון הכושל לחסל את שגריר סעודיה בארצות-הברית. "בערבית יש פתגם האומר – אם אתה יורה, אל תתלונן שיורים בך", אמר.

לדבריו, החיסולים והפיצוצים המסתוריים באיראן הם חלק מאסטרטגיה למנוע מלחמה כוללת. "השילוב של דיפלומטיה, סנקציות ופעולות חשאיות אולי יביא לנו משהו", אמר. "לדעתי זו מדיניות נכונה, כאשר יש לנו עדיין זמן".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו