שיחה ממתינה • על מה שוחחו ברק אובמה ובנימין נתניהו?

שיחת טלפון בין ראש הממשלה נתניהו לנשיא אובמה הביאו את כלי התקשורת להעריך: "איראן על הקו" • על מה הם שוחחו?

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח אמש (ה') עם נשיא ארצות הברית ברק אובמה באמצעות הטלפון. מהבית הלבן נמסר לתקשורת כי הם שוחחו בנושא סבב השיחות האחרון בין ישראל והפלסטינים שהתקיים בירדן, ובתגובה הבינלאומית לתכנית הגרעין האיראנית.

אובמה 'הזכיר' שוב לנתניהו על מחויבותו למטרה של שלום בר קיימא במזרח התיכון. על פי הדיווחים, השניים דנו בהתפתחויות האחרונות הקשורות לאיראן ובמאמציה של הקהילייה הבינלאומית להביא את איראן לשלם על חוסר עמידתה במגבלות הבינלאומיות.

השיחה בין השניים התקיימה על רקע פרסום הערכה של סגן ראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית לשעבר, אולי היינונן, ולפיו בעוד שנה יהיה לאיראן מספיק חומר גרעיני על מנת לבנות פצצה גרעינית, לאור תחילת העשרת אורניום ברמה גבוהה במתקן תת-קרקעי ליד העיר קום.

ארה"ב מתנערת, ישראל קורצת

אמש חוסל מדען בכיר שעסק בפיתוח הגרעין, על ידי מתנקשים על אופנוע. משנודע הדבר, איראן האשימה את ארה"ב וישראל על החיסול. ארצות הברית הגיבה בפחד מסויג, כשהתנערה מכל וכל מהחיסול. "איננו יודעים בודאות מי עסק בזה, אך יש לנו כיוונים טובים", אמר בכיר במשרד הביטחון האמריקני. לדבריו: "דבר אחד אני יכול לומר בוודאות: ארצות הברית לא אחראית על החיסול באיראן".

דובר צה"ל הגיב לידיעה כי "אני לא מצטער על כך שהוא חוסל", ולא הסכים להתייחס להאשמות של איראן נגד ישראל.

בעולם המערבי כולו סבורים כי ישראל היא המדינה שעומדת מאחורי החיסולים האחרונים באיראן, כמו כן, היא אחראית על הפיצוצים במפעלים הקשורים לתוכנית הגרעין.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו