זעם בקהילה החרדית באשדוד: לסרי מנהל מערכת פוליטית מעל גבי ילדינו

לאחר ההחלטה המפתיעה של ראש עיריית אשדוד דר' יחיאל לסרי ביום חמישי בלילה על ביטול הלימודים ביום שישי במוסדות שאינם ממוגנים שב ראש העיר והפתיע פעם נוספת בביטול הלימודים היום ומחר באותם המוסדות

ביום חמישי בלילה הופתעו מנהלי מוסדות החינוך באשדוד השוכנים בקראוונים לקבל הנחיה מעירייה על ביטול הלימודים במוסדות שבניהולם ביום שישי. זאת בטענה שהמתיחות בדרום מעלה חשש כבד לשלומם של הילדים, וקיים סיכוי סביר למטח רקטות לעבר אשדוד בימים אלו.

קרא עוד:

[postim]

המנהלים נדהמו לשמוע שבכוונת ראש העיר לשדר ניידות של שיטור משולב אל המוסדות שבניהולם כדי לוודא שההוראה על ביטול הלימודים מתבצעת בפועל.

זאת, מבלי שהנחיה כזו או כל רמיזה אחרת של חשש לשלומם של הילדים נשמעה מגורם כל שהוא בפיקוד העורף, ההנחיה הרשמית של ממשלת ישראל ושל המשרד להגנת עורף שניתן לקיים לימודים ללא כל חשש בכל המרחב האזורי ללא יוצא מן הכלל.

ל-JDN נודע כי מנהלי המוסדות אומרים בשיחות סגורות שמדובר בהחלטה פוליטית כאשר ראש העיר מנצל את סמכותו לרעה ומנסה להפעיל לחץ על הממשלה ועל צה"ל כדי שאלה יפרסו את מערכת כיפת הברזל באשדוד באופן קבוע.

כמו כן נטען שדר' לסרי מעוניין להעביר מסר ברור שכל ירי טילים לעבר הדרום חייב להיענות בתגובה תקיפה ונחושה מצד הממשלה, הרבה לפני שטווח הירי מתרחב ומתקרב לעבר אשדוד.

הורים לתלמידים שלומדים במוסדות אלה אומרים ל-JDN, כי לצד ההערכה והכרת הטוב לראש העיר שעושה מעל ומעבר למען ביטחונם ושלוותם של תושבי אשדוד, הרי שאת הלחץ יש להפעיל על הממשלה ולא על הורים או על ידי ילדים רכים שנשלחים פעם אחר פעם לביתם, והופכים בפועל לבשר התותחים המשמש את ראש העיר במאבקו הפוליטי הצודק.

'אם ראש העיר רוצה ללחוץ על הממשלה אני מוכן לעזור לו…' אומר אב לילדים הלומדים בתלמוד תורה השוכן בקראוונים. 'אנו מוכנים להצטרף אליו להפגנה, לשביתת רעב, להקמת אוהל מחאה מול הכנסת או בית ראש הממשלה, ואף להדביק סטיקרים על מכוניות או בכל דרך שיראה לנכון, אבל, העובדה שהמאבק הפוליטי הרחב מתנהל מעל גבו הצר של ילדי הקטנים אינו מקובל עלי ואינו מקובל על אף הורה אחר'

'לקינו בכפליים' ממשיך האב בדבריו 'ילדינו לומדים במבנים רעועים ובלתי כשירים, התקציבים שמקבלים מקוצצים פעם אחר פעם, בשל כך ומחמת ההתקנים המחמירים של העירייה ומשרדי הממשלה, שמוסדות השוכנים בקארוונים אינם מצליחים ליישם אותם, בחורף הם סובלים מרטיבות ומקור, בקיץ מחום עז והפסקות חשמל חוזרות ונשנות, זאת תוך התנערות מתמשכת של עיריית אשדוד מאחריותה כלפי הילדים הללו. וכעת, כאשר ראש העיר רוצה לנהל מאבק פוליטי הוא עושה זאת דווקא מעל גבם של הילדים שכלפיהם הוא אינו ממלא את חובתו בימי שגרה'

מעבר לקושי הפיזי של ההורים הנאלצים לוותר על שעות עבודה ומעבר לנזק הגדול של ביטול תורה, פעולותיו של דר' לסרי גורמות גם לפגיעה נפשית קשה בילדים, הם נתקפים בפאניקה ונכנסים ללחץ כאשר הם מרגישים לא בטוחים וניתנת להם התחושה כאילו והם הפכו ליעד מועדף למתקפת טרור, כמו גם לניהול מאבקים פוליטיים מעל גבם.

תגובת ראש העיר דר' יחיאל לסרי: 'טענה מחוצפת שאינה ראויה לתגובה'

תגובת דובר עירייה מר אדי בן חמו: 'ראש העיר לא צריך להוכיח את דאגתו לתושבי אשדוד ובעיקר לשלומם ולביטחונם של ילדי העיר. כמי שנושא באחריות הוא בוחר להתנהג כ'מבוגר האחראי' ולא לסכן אף ילד או ילדה. ראש העיר, כמו כל אזרח מקומי, היה שמח לקיים שגרת חיים נורמטיבית אך המציאות כופה עלינו מצבים לא נורמטיביים ומשכך עליו לקבל את ההחלטות הנכונות והמבטיחות את שלום הילדים. אין לקנא בראש עיר שצריך לקבל החלטה מן הסוג הזה, ועל הציבור להיות סמוך ובטוח כי לאחר הערכת מצב והתייעצות עם הגורמים הרלוונטיים, ראש העיר מקבל את ההחלטה הנכונה לעת הזאת. אנו מבינים ללב ההורים אך עדיף שהילדים ישבו בטוחים בבית ולא יסתכנו במקום שאין מיגון. ראוי שההורים יודו לראש העיר על החלטתו האמיצה שכל תכליתה שמירה על חיי ילדיהם.'

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
9 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

האם בכוונת ראש העיר לשלם פיצויים לכל ההורים שלא יוכלו ללכת לעבודה בגין החלטתו האומללה?

אם לסרי לא היה עושה את זה, מזמן היינו שדרות!

אז שיהיה גבר כמו רוביק דנילוביץ ראש עיריית באר שבע
שיפסיק את הלימודים לכולם !
למה רק לחרדים ??

פחדן.

כל הכבוד ללסרי!! לא לוקח סיכונים!!!!

אין סיבה להפסיק את הלימודים גם לחילונים משום שרק החרדים נמצאים במבניי קראוונים ….

אין סיבה להפסיק את הלימודים גם לחילונים משום שרק החרדים נמצאים במבניי קראוונים ….

אנחנו מצדיעים ללסרי!!!

אחד מהשניים או שאתם לא גרים באשדוד או שאין לכם ילדים שלומדים במוסדות אלו (כך אתם לא מפסידים עבודה וכדומה וקל לכם לדבר גבוהה גבוהה)

גר באשדוד, ויש לי ילדים שלומדים במוסדות האלו!
תחשוב שניה, אם תהיה אזעקה, לאן הם יברחו? לבניינים של ינאי? לקוטג'ים של חיסדא? לאן?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו