ההסלמה בדרום: צה"ל תקף בעזה והרג שני מחבלים

היעד לחיסול: חבר החזית העממית שירה בשבועות האחרונים מספר רקטות לעבר יישובי הדרום | ההרוג הנוסף: קרוב משפחה שהיה גם הוא חבר בחזית העממית.

לאחר תקופה ארוכה של איפוק חוזר צה"ל למדיניות החיסולים המכוונת בשלב זה בעיקר כנגד מחבלים פעילים המשגרים רקטות לעבר יישובי הדרום. במהלך הלילה תקף צה"ל ברצועת עזה, והרג שני מחבלים שהיו חברים בחזית העממית לשחרור פלסטין. היעד לחיסול שהתבצע בצפון הרצועה היה אחמד זעאנין בן 22 מבין חנון.

קרא עוד:

[postim]

בשבועות האחרונים שיגר זעאנין מספר רקטות לעבר יישובי הדרום, ובין היתר היה זה ששיגר את הרקטות זמן קצר לאחר הלווייתו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון בחוות השיקמים. בתקיפה נהרג גם בן דודו מוחמד זעאנין, שככל הנראה היה גם הוא חבר בחזית העממית לשחרור פלסטין.

החיסול ברצועת עזה מתרחש ימים אחדים לאחר שמחבל נוסף, החבר בג'יהאד האסלאמי נפצע קשה בעת שרכב על אופנוע וטיל שנורה ממסוק צה"לי פגע בו. הוא היה אחראי לירי הטילים לעבר אשקלון בלילה שבין הימים רביעי וחמישי בשבוע שעבר. באותה תקיפה נפצע גכם ילד בן 12 שפונה לבית החולים במצב בינוני, כך על פי הדיווחים הפלסטיניים.

מהשב"כ נמסר כי חוסלו של זעאנין הלילה ימנע פיגועים וירי רקטות לעבר ישראל, משום שהלה היה חבר פעיל מאוד בארגון הטרור, והיה חדור במוטיבציה גבוהה לפגע ולפגוע באזרחי ישראל. שר הביטחון משה (בוגי) יעלון מסר גם הוא תגובה: "החיסול הלילה הוא נדבך נוסף בלחימה הנחושה שלנו בירי הטילים והרקטות לעבר ערי ישראל. לא נהסס להמשיך לפעול בעוצמה כדי לפגוע במי שאיים על ביטחוננו, ונעשה זאת בכל הדרכים והכלים העומדים לרשותנו".

אתמול שיגר ראש הממשלה בנימין נתניהו איום חריף לעבר תנועת המאס והעומדים בראשה, ואמר כי חידוש ירי הרקטות בשבועות האחרונים לעבר יישובי הדרום מלמד אולי על כך שבחמאס שכחו את תוצאות הסבבים הקודמים. הוא רמז כי במידה וירי הרקטות לא יפסק באופן מיידי, פניה של ישראל למלחמה חדשה: "אם חמאס שכח את הלקח, הוא ילמד אותו בעוצמה בקרוב", אמר נתניהו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו