מוזס: "המדינה וראשי הערים לא מוכנים לסייע למצוקת הדיור של המגזר החרדי"

הרב מוזס תקף בחריפות את מדיניות האוצר והאשים את ראשי הערים החילוניות בבניית מגדלים לדיור כדי למנוע הגירה של משפחות חרדיות • "המדינה וראשי הערים לא מוכנים לסייע למצוקת הדיור של המגזר החרדי! הנה, ראו מה קרה בחריש. ועדת ערר החליטה עכשיו לקחת חלק נכבד מאוד מחריש, שזה כבר לא בידי חרדים, ולבנות שם בניינים רבי-קומות עבור הציבור הכללי".

חבר הכנסת הרב מנחם אליעזר מוזס, נאם אתמול במליאת הכנסת במהלך דיון על הצעת חוק לצמצום הגרעון ושינוי נטל המס. בנאומו הטיח יו"ר סיעת יהדות התורה ביקורת קשה נגד התנהלות האוצר בכספי הביטוח הלאומי והכנסות מינהל מקרקעי ישראל:

קרא עוד:

[postim]

"למשרד האוצר יש שני כיסים רחבים" אמר הרב מוזס. "הכיס האחד הוא הביטוח הלאומי, והכיס השני הוא מינהל מקרקעי ישראל. לשני הכיסים האלה הכי קל לאוצר להכניס את הידיים ולרוקן אותם. הכנסות האוצר מהמינהל בחומש האחרון, בחמש השנים האחרונות, הן כמעט 40 מיליארד שקל, ואת זה האוצר לקח בשביל לכסות את הגירעונות שאיש אינו יודע אם הם באמת קיימים.

"תארו לעצמכם אילו האוצר במקום לרוקן את הכיס של הכנסות המינהל, היה מנהל משק סגור עם 40 מיליארד שקל… כמה פתרונות למצוקת הדיור היו נפתרות: גם דיור בר-השגה, גם מחוסרי דיור, גם בניה לזוגות צעירים.  אבל לא. לוקחים את 40 המיליארד האלה, מכניסים לתוך הפול של התקציב הכללי, ואחר כך באים ואומרים: הרי הגירעון הוא בשנה אחת בלבד 40 מיליארד, וככה עובדים על כולנו עם המשחק הזה.

הרב מוזס הזכיר בדבריו מחקר שפורסם בעיתון הכלכלי "דה-מרקר", ממנו עולה כי לציבור הכללי בישראל אין בעיה להגיע לדירה, וכי בעיית הבעיות נעוצה דווקא הציבור החרדי. לדבריו ראשי ערים חילוניות לא מעוניינים שהציבור החרדי יבוא ויתגורר בלב הערים שלהם.

"ראשי הערים מצאו פתרון קסם. בונים בניינים של 25 קומות עם דירות קטנות. איזה חרדי יכול לבוא לגור שם? מה, אין שבת? ובלי עין רע, המשפחות שלנו ברוכות ילדים, הדירות שם ממש קוביות, הן לא מיועדות לציבור הזה. ראו מה קורה על גבול בני-ברק, על יד בית-העלמין, האם מישהו יכול להסביר לי מדוע צריכים שם בניינים של 25 קומות? מה, רואים שם את הנוף של בית-העלמין הנפלא? אפילו ברושים אין שם. אבל העמידו בניינים גבוהים על מנת שלא יזלגו חרדים מבני-ברק לרמת-גן.

"המדינה וראשי הערים לא מוכנים לסייע למצוקת הדיור של המגזר החרדי! הנה, ראו מה קרה בחריש. ועדת ערר החליטה עכשיו לקחת חלק נכבד מאוד מחריש, שזה כבר לא בידי חרדים, ולבנות שם בניינים רבי-קומות עבור הציבור הכללי, כדי שיוכלו לבוא ולהגיד: חריש היא כבר לא חרדית. אז מה אתם מתפלאים אחר כך שאנחנו דווקא כן מגיעים לערים האלה? אם היו לוקחים את הכסף שאמרתי לכם, את 40 המיליארד האלה, ומכניסים את זה דווקא כמשק סגור רק לדיור, הייתה ישועה גם לציבור הכללי וגם לציבור החרדי, אבל כנראה שבאוצר לא מחפשים פתרונות".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו