"פסק הדין בבית שמש – גיבורים על חלשים"

המשפטן הבכיר עו"ד ד"ר שמואל סעדיה: פסק הדין קובע קביעה כוללנית כי מדובר ב'דפוס' של התנהלות באופן שלדעתנו גורם עוול לציבור החרדי, תוך הכתמתו שלא כדין ופוגע בעקרון הבחירות. הואיל והמיעוט, הציבור החרדי, יצא נפגע הרי פסק הדין מעורר תחושה של 'גיבורים על חלשים'".

תחת הכותרת 'גיבורים על חלשים', פרסם עו"ד ד"ר שמואל סעדיה, טור נוקב התוקף את בית המשפט על החלטתו לפסול את הבחירות. עו"ד סעדיה נחשב לאחד מבכירי לשכת עורכי הדין, חבר ועד מחוז תל-אביב ויו"ר ועדת ערי השרון בלשכת עורכי הדין, ובעצמו גם איש ציבור המשמש כיו"ר תנועת הרצליה למען תושביה בעיריית הרצליה.

"בימים אלו", כותב עו"ד סעדיה, "ניתן פסק דין של כבוד בית משפט המחוזי אשר קבע כי תוצאות הבחירות לרשויות המקומיות בעיר בית שמש בטלות. ההחלטה נתקבלה בעקבות הצגת תעודות זהות מזוייפות בהן כביכול הצביעו בוחרים למועמד שנבחר".

קרא עוד:

[postim]

"בספרי העוסק בדיני בחירות 'הזכות לבחור ולהיבחר – דיני בחירות', אשר אף היווה חלק מהדוקטורט שלי, ולעניות דעתנו פסק הדין, עם כל הערכה, הינו שגוי. הזיופים שהתגלו, אשר יש להוקיע אותם, אינם בממדים העשויים להשפיע על תוצאות הבחירות ולכן לא היו צריכים להביא לביטול קולו של הבוחר", כותב עו"ד סעדיה.

"הראיות נגעו ל 36 – תעודות זהות מזוייפות", ממשיך עו"ד סעדיה וכותב, "אולם כדי לפסול את בחירתו של ראש העיר הנבחר, נדרשו לא פחות מ 956 – הצבעות פסולות, הפער בו גבר המועמד החרדי על החילוני. פסק הדין קובע קביעה כוללנית כי מדובר ב'דפוס' של התנהלות באופן שלדעתנו גורם עוול לציבור החרדי, תוך הכתמתו שלא כדין ופוגע בעקרון הבחירות. הואיל והמיעוט, הציבור החרדי, יצא נפגע הרי פסק הדין מעורר תחושה של 'גיבורים על חלשים'".

מלשכתו של ראש העיר בית שמש הרב משה אבוטבול נמסר: "אלו דבריו של משפטן מומחה בדיני בחירות שאין לו כל קשר לבית שמש ואף לא התבקש לחוות את דעתו, לכן יש לתת משנה תוקף לדבריו". לדבריהם: "החלטתו של המשפטן לפרסם את הדברים, למרות שזה לא מקובל בתקופה שכזו שבה ישנה תחרות איך לנגח יותר את הציבור החרדי, יש בכדי להראות כי העוול שנעשה לתושבי בית שמש הוא עוול אמיתי, ורמיסה ברגל גסה של זכויות בסיסיות של ציבור רק בגלל אמונתו וצבע כיפתו".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו