על גבול הרצועה: קצין מודיעין נהרג מ'אש ידידותית'

חיילי גבעתי אבטחו כוח של חיל המודיעין שתצפת אל תוך רצועת עזה, ובשלב מסויים פתח חייל גבעתי באש לעבר חיילי המודיעין לאחר שהבחין בתנועה חשודה וסבר כי מדובר במחבל. הקצין שנהרג הוא סרן טל נחמן בן 21 מראשון לציון. הלוויתו תיערך היום אחה"צ בבית העלמין הצבאי בראשל"צ.

משימה מבצעית לאיסוף מודיעין ברצות עזה, הסתיימה הלילה בירי של חייל צה"ל לעבר קצין בחיל המודיעין, ובמותו של הקצין, סרן טל נחמן ז"ל, בן 21 מראשון לציון.

האירוע התרחש סמוך לשעה 3:00 לפנות בוקר, על גבול רצועת עזה, סמוך ונראה לגדר המערכת.

כוח של חיל המודיעין הגיע למקום בנגמ"ש, מתוך מטרה לתצפת אל תוך הרצועה ולאסוף מודיעין למטרות מבצעיות. את הנגמ"ש של חיל המודיעין אבטח נגמ"ש ובו כוח של חטיבת גבעתי, שחייליו פטרלו מסביב לנגמ"ש של חיילי המודיעין.

בשלב מסוים הבחין אחד מחיילי גבעתי בצללית חשודה שמתנועעת מעל הנגמ"ש של חיל המודיעין. החשכה ששררה במקום לא אפשרה לו לראות היטב את המתרחש, והוא פתח באש לעבר החייל שישב על הנגמ"ש, אלא שהירי פגע בסרן טל נחמן, קצין בחיל המודיעין שבאותה שעה ישן שנת ישרים על הנגמ"ש לצידו של החייל שהיה ער ותצפת על תוך הרצועה.

הכדור פגע בגבו של הקצין סרן טל נחמן ז"ל, שעל אף שהיה לבוש באפוד מגן בהתאם לנהלים, נפצע אנושות מהירי ונפטר כעבור זמן קצר.

בצה"ל פתחו באופן מיידי בחקירת פרטי האירוע, בניסיון לברר האם החייל שפתח באש נהג על פי ההוראות המיוחדות לפתיחה באש הנהוגות במקרה של פעילות משותפת לשני כוחות של צה"ל. כמו"כ נערכת בדיקה בניסיון לגלות האם החייל התייעץ מפקדו לפני שירה או שעשה זאת על דעת עצמו, והאם חיילי המודיעין עשו פעולה כלשהי שיכלה להחשיד אותם כמחבלים.

האירוע מתחולל בתקופה בה גוברת המתיחות באזור הרצועה, לאחר שבשבועות האחרונים שבו הרקטות לטפטף מהרצועה לעבר יישובי הדרום. גם הבוקר נורתה רקטה אחת לעבר המועצה האזורית אשכול, אך היא נפלה בשטח פתוח ובחסדי שמים לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

בשבת יירטה מערכת כיפת ברזל רקטה שנורתה לעבר אילת, ביום חמישי בערב נורו רקטות לעבר נתיבות והמועצה האזורית בני שמעון, ושבוע קודם לכן נורו שש רקטות לעבר אשקלון, כשבין לבין נורו רקטות נוספות לעבר יישובי עוטף עזה.

צה"ל הגיב בתקיפת יעדים ברצועת עזה, חלקם של ארגוני הטרור הקטנים וחלקם של ארגוןהחמאס. בתגובה הודיע הארגון השולט ברצועה כי הוא מסיג את כוחותיו הפרושים לאורך גדר המערכת בניסיון למנוע ירי לעבר יישובי הדרום, ע"י ארגוני הטרור הקטנים יותר.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו