יעלון: "כיום אנו מודאגים יותר בנושא האיראני"

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, פגש לפני שעה קלה את שרת ההגנה של גרמניה, בלשכתו בתל אביב. שרת ההגנה הגיעה לישראל במסגרת ביקור ממשלת גרמניה בישראל. שר הביטחון יעלון והשרה הגרמנית נפגשו גם בחודש שעבר בברלין.

בתחילת הפגישה הראה שר הביטחון יעלון לשרת ההגנה תמונה מהאוויר של קיבוצו גרופית. שרת ההגנה הביעה את רצונה לסייר בביקורה הבא בישראל במסוק מעל המדבר, החלקים הירוקים בו ומעל גרופית.

קרא עוד:

[postim]

במהלך הפגישה הבוקר אמר שר הביטחון יעלון: "אנחנו מעריכים מאוד את היחסים בין גרמניה לישראל ובין הממסדים הביטחוניים, יחסים המבוססים על ערכים ועל אינטרסים משותפים. יש לנו יחסים מיוחדים ששתי המדינות מרוויחות מהם.

"אנחנו עוקבים אחר השינויים באזור. הדאגה העיקרית שלנו היא המשטר האיראני, והיום אנו מודאגים יותר מבעבר. אנחנו מזהים שהמשטר האיראני מבין, שמצד אחד יש לו הזדמנות לפתח ולשפר את הכלכלה, ומצד שני להפוך למדינת סף גרעינית. אנחנו חוששים שאיראן תחמוק מהלחץ, בין היתר כי אין עליהם יותר בידוד מדיני והם מתחילים ליהנות מההקלה בסנקציות. האיראנים מעוניינים לשמר את היכולת להעשיר אוראניום ל-3 וחצי אחוז, מה שמאפשר להם להמשיך ולפתח גרעין צבאי.

"הטילים האיראניים מכסים היום את כל ישראל וחלקים מאירופה, ובכוונת המשטר בטהראן לפתח ולייצר טילים שיגיעו גם לארצות הברית. המשטר האיראני ממשיך להפיץ נשק בכל המזרח התיכון וגורם לחוסר יציבות באזור ואף מעבר לו. מדובר במשטר עוין וסורר שחותר לערער את הסדר העולמי ולקנות השפעה והגמוניה באזור ומעבר לו, ולמשוך זמן במשא ומתן המדיני מול המעצמות".

בנושא הישראלי-פלסטיני אמר שר הביטחון יעלון, כי "אנחנו נהיה מוכנים להמשיך את המשא ומתן, אך כרגע אבו מאזן הוא זה שמערים קשיים. אסור לנו לאבד תקווה כי זה חלק מה-DNA  שלנו, אבל מצד שני אסור לנו להשלות את עצמנו, ונדע להתנהל בכל מצב. אנחנו מנסים שוב ושוב להגיע להסדרה מול הפלסטינים, ואנחנו גם מעוניינים להתקדם בנושאים הקשורים לחיי היומיום ברשות הפלסטינית. עלינו לדבר ולהתקדם היכן שאנחנו יכולים, אך בלי לשגות באשליות".

על רצועת עזה אמר שר הביטחון יעלון, כי "חמאס תלוי היום בנו ומקבל מאיתנו אספקה. יש כאן מצב אבסורדי: הוא מקבל מאיתנו חשמל, עם החשמל הזה הוא מייצר טילים ורקטות שאותם הוא מעוניין לירות לעבר תחנת הכוח בישראל שמספקת לו חשמל. זה אבסורד. אבל אנחנו יודעים להתנהל מול חמאס ולהרתיע אותו".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו