הסלמה בדרום: ירי לעבר אשקלון ואשדוד | היערכות גורמי הביטחון

הופסקו הלימודים במוסדות שאינם ממוגנים בעיר אשדוד | שר הביטחון בהערכת מצב: "כל מי שינסה לירות לעבר ישראל או יהיה מעורב בירי לעבר ישראל דמו בראשו"

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, קיים לפני שעה קלה הערכת מצב עם גורמי צבא וביטחון, ובסיומה אמר:

"תגובת צה"ל בעקבות הירי אתמול לעבר דרום הארץ היא החריפה ביותר מאז מבצע 'עמוד ענן', והמחיר ששילמו ארגוני הטרור ברצועה הוא כבד. אנו רואים בג'יהאד האסלאמי ובחמאס אחראים לירי אתמול לעבר הדרום, וברשותנו מגוון אפשרויות שלא נהסס להשתמש בהן כדי להמשיך ולהגיב כלפיהם בעוצמה"

"חמאס הוא האחראי ברצועה, ואם לא יידע למנוע ירי משטחו לעבר ישראל, נפעל נגדו ונגד אינטרסים רחבים שלו. כל מי שינסה לירות לעבר ישראל או יהיה מעורב בירי לעבר ישראל דמו בראשו, ולא נהסס לפגוע בו בכל עת. נמשיך לפעול באחריות ובשיקול דעת כדי לשמור על ביטחונם של אזרחי ישראל ולאפשר שגרת חיים רגילה".

סגן הרמטכ"ל גדי אייזנקוט כינס ישיבה מיוחדת עם אלופי המטכ"ל בדיון על המצב והשלכותיו בגזרות השונות. הרמטכ"ל שוהה בארה"ב והוא עודכן במצב.

 

אזעקה באשדוד ובאשקלון

סמוך לשעה 10:30 נשמעה אזעקה באשקלון ובאשדוד, נזכיר כי אמש הודיע הג’יהאד האיסלאמי כי אם צה”ל יתקוף בצורה נרחבת הוא יגדיל את טווח הירי מעבר ל4-5 ק”מ מרצועת עזה. מספר רקטות נורו לעבר הערים, חלקם נפלו בשטחים פתוחים מצפון לאשקלון והשאר יורטו ע”י מערכת כיפת ברזל. ארגון הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי קיבל עליו את האחריות על הירי לכיוון אשקלון ואשדוד.

בעקבות ההתקפה הורה ראש עיריית אשדוד יחיאל לסרי על הפסקת הלימודים במוסדות הציבור שאינם ממוגנים, והתלמידים נשלחו לבתיהם בהדרגה.

מספר בני אדם נפגעו כתוצאה מנפילות עקב הריצה למרחב מוגן ועקב התקפי חרדה בעקבות אזעקה שהופעלה לפני שעה קלה באשדוד, חובשים מתנדבים של 'איחוד הצלה' מסניף 'לכיש' העניקו טיפול רפואי ראשוני לנפגעים, המתנדבים הונחו להיות בכוננות והאזנה רציפה לגל הקשר של 'איחוד הצלה' בכדי לתת מענה מהיר ומיידי בעת חירום.

בעקבות המצב בדרום ובמסגרת הערכת המצב השבועית הנחה מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו שמחוז דרום במשטרה ימשיך בהערכות כוללת ורחבה בפריסת שוטרים בבתי הספר ובמרכזי הערים בדרום, על מנת להעניק בטחון לתושבים באזור ולאפשר להם לקיים שגרת חיים ככל שניתן, וזאת בכפוף להנחיות גורמי הביטחון. המפכ"ל קורא לאזרחים לגלות משמעת אזרחית מצילת חיים ולהישמע להנחיות הגורמים המוסמכים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו