מחלוקת עזה סביב שחרור פולארד בתמורה למחבלים

הצעה אמריקנית: שחרור פולארד בתמורה לשחרור סיטונאי של מחבלים, בכדי לשכנע את הרש"פ להמשיך בשיחות • התנגדות חריפה בין שרי הממשלה • השר שטייניץ: "למדינת ישראל יש מחויבות מוסרית להציל את פולארד", לעומת השר כץ: "זה לא מוסרי, זה לא נכון וזה גם לא הוגן "

ארה"ב חוששת מאד מהפסקת השיחות בין ישראל לפלסטינים. לאחר שנוכחו כי ישראל מתמהמהת בשחרור בעוד הרשות הפלשתינית מאיימת בפנייה למוסדות האו"ם, שלפו האמריקאים את נשק יום הדין: פולארד.

על פי התכנית ישראל אמורה הייתה לשחרר כארבע מאות מחבלים ותקפיא את הבניה בשטחים ובתמורה הרשות הפלשתינית תסכים להאריך את המשא ומתן, ארצות הברית תתגמל את ישראל בשחרורו של יהונתן פולארד.

עם זאת דובר הבית הלבן ג'יי קרני אמר הערב כי נשיא ארצות הברית ברק אובמה עדיין לא החליט אם לשחרר את פולארד, בהודעה שמסר הוסיף כי ברור שדברים רבים מתרחשים בגזרה הזאת.

יושבת ראש ועדת השחרורים של שירות בתי הסוהר בארצות הברית אמרה כי פולארד ויתר על קיום שימוע בעניין שחרורו הקרוב, בתוך כך נשמע בעניין קולו של לורנס קורב שכיהן כסגן שר ההגנה האמריקני בעת מעצרו של פולארד אומר כי שחרורו יסיר כתם שחור ממערכת המשפט האמריקנית.

התגובות במערכת הפוליטית

למרות ההצעה האמריקנית המפתיעה, נראה כי הממשלה בישראל לא מסכימה פה אחד להצעה.

השר לענייני מודיעין, יובל שטייניץ אומר כי המחויבות להציל אות יהונתן פולארד אינה פוחתת מהמחויבות שהייתה להציל את גלעד שליט, בוועידת 'עדיף' למוסדות פיננסיים בתל אביב, הוסיף שטייניץ, כי למדינת ישראל יש מחויבות מוסרית להציל את פולארד, בדיוק כמו שיש לנו מחויבות כלפי חיילנו לקבל החלטות בעייתיות וקשות כדי להחזיר אותם הביתה.

שר התחבורה, ישראל כץ בין המתנגדים לעסקה לשחרור פולארד בתמורה לשחרור מחבלים, אומר "כך לא נוהגים בין ידידים. זה לא מוסרי, זה לא נכון וזה גם לא הוגן כלפי פולארד", לדברי כץ פולארד הקריב 29 שנים מחייו למען בטחון ישראל ואסור ששחרורו יזוהה עם סיכון חיי יהודים.

גם סגן שר הביטחון דני דנון, מהקולניים בסבב השחרור הרביעי, פרסם את דבריו של המרגל הישראלי יהונתן פולארד בעקבות שחרור אסירים ביטחוניים שהתבצע במסגרת המשא ומתן עם הפלסטינים בקיץ שעבר. פולארד הבהיר את התנגדותו המוצהרת למהלך וכתב בין היתר: ישראל היא המדינה היחידה בעולם שהפרה את מערכת הצדק שלה על ידי שחרור חוזר ונשנה של טרוריסטים ורוצחים מסוכנים שלא הביעו חרטה על מעשיהם וחזרו לחברה כשהם פטורים מעונש"

סגן שר הביטחון דנון הוסיף כי מתברר שקיים עימות בין הציניות של קרי לבין המוסר וההיגיון של פולארד והחברה הישראלית.

חברת הכנסת רגב אומרת כי לישראל אסור לסכן את ביטחון אזרחיה. שחרור האסירים הוא בגדר אשליה אופטית של המשך שיחות השלום עם רודפי המלחמה.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

את פולארד חייבים לשחרר … מחבלים אסור לשחרר בפרט שמדובר ברוצחים שזה שאלה של זמן שח"ו נפגש בהם שוב לא לטובה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו