דו"ח האנטישמיות: "ישראל – הרייך הרביעי"

ממצאי דו"ח סיכום מעלים: האנטישמיות פשתה בשנה האחרונה באופן מדאיג גם במחוזות שהיו נקיים בדרך כלל • פיגועי טרור בבתי כנסת בארה"ב • מצוד אכזרי אחר רבנים ושימוש באינטרנט להפצת השנאה בגלי ענק • אוקראינה: "טהורים מחסידים" • פולין: "הם נשרפו בקלות" • סקירה מזעזעת

בשנת 2011 התפשטה האנטישמיות באופן קשה ביותר וחלחלה גם למחוזות שהיו 'מוגנים' לפני כן, כך עולה מהדו"ח השנתי לאנטישמיות שהופץ על ידי משרד ההסברה והתפוצות בראשות ח"כ אדלשטיין. הכחשת השואה אף היא צברה תאוצה, ובמקרים רבים ישראל עצמה הוגדרה כ'מבצעת שואה'.

קרא עוד:

[postim]

על פי הדו"ח, האנטשימיות בארה"ב הפכה לאלימה ולסכנת  חיים ממשית. גם ברוסיה, יוון, אנגליה וצרפת נרשמה עלייה תלולה במספר מקרי אלימות קשים ונסיונות לרצח על רקע אנטישמי. רשת האינטרנט הפכה את הפצת השנאה לקלה בהרבה, וכמעט שלא ניתן כיום למצוא על המפה נקודה שאינה נגועה.

מקבץ עדויות אנטישמיות מרחבי העולם, באדיבות משרד ההסברה


חילול אנדרטה לזכר קורבנות השואה בוילנה, ליטא (300x188) אוקראינה (400x604) הלובי היהודי מתוך העיתון הירדני האסלאמיסטי אל סיבאל (448x378)


קריקטורה (340x462) הרייך הרביעי (356x473)

ארה"ב

"בארצות הברית פעילותם של גזענים לבנים כמו גם זו מוסלמים קיצוניים ממשיכה להוות איום על
ביטחונן של הקהילות היהודיות", כך נכתב בדו"ח השנתי של המשרד, היוצא לאור בשיתוף עם מרכז קנטור לחקר יהדות אירופה בימינו.

"מסתמנת עלייה במספר אירועי האלימות והוונדליזם ברחבי המדינה; בתי כנסת חוללו בכתובות גזעניות ואנטישמיות ומבני קהילה, בתי עסק וכלי רכב של יהודים, הושחתו במספר מקומות. בין היתר דווח גם על תקיפת עוברי אורח בשל יהדותם, זריקת אבנים, הפצת כרוזים אנטישמיים, ריסוס גרפיטי וכתובות נאצה". בחסדי שמים ניצל רבה של שכונה בניו ג'רזי נמנע ופיגוע טרור נגד בית כנסת.

בתמונה: "אוקראינה ללא חסידים" לפני היארצייט לר' נחמן מברסלב

אומן ללא חסידים (291x313)

הסיבה להחמרה בהיקף האירועים ובאופיים היא ככל הנראה המשבר הכלכלי העולמי, כך טוענים מומחים על רקע אופיין של התקיפות.

מערב אירופה

"ביוון גאתה האנטישמיות בנה האחרונה, האירועים כללו מתקפות על בתי כנסת, חילול בתי קברות, השחתת אנדרטאות לזכר השואה והמוזיאון היהודי, מועמד ניאו-נאצי קיבל תמיכה רבה".

ישראל (408x270)

באיטליה האנטישמיות במגמת עלייה, וכמעט מחצית (!) התושבים – שונאים את העם היהודי.

"בצרפת התרחשו השנה מספר אירועים של אלימות קשה כלפי יהודים. כך לדוגמא, בפריז הותקף רב באכזריות רבה על ידי שני תוקפים שהשמיעו קריאות אנטישמיות; בוילרבאן הותקף צעיר יהודי שחזר מבית הכנסת על ידי שני תוקפים שביררו תחילה את זהותו היהודית. באופן דומה, בבריטניה הותקפו לאורך השנה יהודים בדרכם או בשובם מבתי הכנסת. בלוזאן שבשווייץ הותקף באלימות רבה עוזרו של הרב בעת שיצא מבית הכנסת. גם במקרה זה השמיעו התוקפים קריאות אנטישמיות".

בחלק מן המקומות נרשמה ירידה חדה במספר היהודים עקב הגירה במאסות כבדות מן המקום בעקבות האנטשימיות הגואה. כך לדוגמא במאלמו, העיר השלישית בגודלה בשוודיה.

בניין במדריד שבו התקיים כנס בינ"ל בנושא אנטישמיות רוסס בכתובות נאצה אנטישמיות ואנטי-ציוניות.

ארגנטינה (600x360)

מרכז ומזרח אירופה ואסיה

באירופה בכלל ובמזרח אירופה בפרט הסתמנה עלייה מדאיגה בכוחו ובפעילותו של הימין הקיצוני
וכתוצאה מכך: גלי אנטישמיות.

בתמונה: אתר המשווה את הפלסטינים לנתונים בשואה

אינטרנט (484x208)

ממשרד ההסברה נמסר, כי בשיתוף עם הליגה נגה השמצה (ADL) הוקם "כוח המשימה למאבק באנטישמיות באינטרנט", אשר שם לו למטרה לגבש מדיניות אפקטיבית להתמודדות עם תופעה זו.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ועדיין האחים התועים עוד לא מבינים שהוא יותר מרמז מן השמים , הרי אנו מאמינים שהכל מכל כל הוא מן השמים, ואומרים מן השמים יהודי חו"ל באו הביתה , אתם לא שייכים שם, ואתם לא רוצים להיות כמו אלה שנשארו במצרים ולא זכו ר"ל לצאת,

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו