אבו מאזן: השואה היא הפשע הנורא ביותר בהיסטוריה המודרנית

בשיחה שקיים עם יו"ר הקונגרס היהודי העולמי לרגל יום השואה, שב אבו מאזן על מילותיו המעורפלות: "מה שקרה ליהודים בשואה הוא הפשע הנורא ביותר התרחש נגד האנושות בעידן המודרני" • ראש הממשלה: "במקום להצהיר הצהרות, שיבחר בין ברית עם החמאס המכחיש את השואה, לבין שלום אמת עם ישראל"

בשיחה שקיים עם יו"ר הקונגרס היהודי העולמי, מארק שנייר לרגל יום השואה אמר יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס כי מה שקרה ליהודים בשואה הוא הפשע הנורא ביותר התרחש נגד האנושות בעידן המודרני. הוא הביע את אהדתו למשפחות הקרבנות והמון האדם החפים מפשע שנהרגו על ידי הנאצים.

לפני עשרות שנים הגיש אבו מאזן את עבודת הדוקטורט שלו שעסקה בנושא "הקשרים הסודיים בין הנאצים להנהגת התנועה הציונית" נושא זה היווה את הבסיס לספר אותו כתב שנה לאחר מכן, בספרו טען עבאס כי ההנהגה הציונית קשרה קשר של שתיקה עם ראשי הנאצים תמורת טובות הנאה כאלו ואחרות, כמו"כ ערער ברגל גסה ובהסתמכות קלושה על היסטוריונים בודדים, על כמותם הבלתי נתפסת של הנרצחים בשואה.

קרא עוד:

[postim]

דברים אלו הביאו להאשמתו במשך שנים כמכחיש שואה, אך בעקבות ההצהרה היום היו מי שהסתנוורו והודיעו כי הנה, אבו מאזן עצמו מאשר את העובדות ומגנה את השואה בכל פה. ראש הממשלה בנימין נתניהו מבין כרבים אחרים כי לא השתנה מאום בכוונתו ובדעתו של נשיא הרש"פ, לחובבי ההיסטוריה נגלה כי כבר לפני יותר מעשור התבטא עבאס מפורשות בראיון לעיתון 'הארץ' ובו אמר: " אין לי שום רצון להתווכח עם המספרים. זהו פשע נורא ובלתי נסלח נגד העם היהודי, פשע נגד האנושות שלא יכול להתקבל על ידי המין האנושי. השואה היא דבר נורא ואיש לא יכול לטעון שאני הכחשתי אותה"

גם אז כהיום אבו מאזן מכחיש את היקפי השואה ונמנע מלנקוב במספר הסמלי "6 מליון" ומסתפק בגינוי כללי תוך שהוא מעוות את המציאות וקושר בין סבלם של הפלסטינים לרצח העם הנורא שבשואה: "העולם חייב לעשות כמיטב יכולתו כדי להילחם בגזענות וחוסר צדק על מנת להביא צדק ושוויון לאנשים מדוכאים בכל מקום בו הם נמצאים. העם הפלסטיני, הסובלים מעוול, דיכוי והעדר חירות ושלום, הם הראשונים שדורשים להיאבק בעוול הגזענות שפקד עמים אחרים שהיו נתונים לפשעים מסוג זה".

ראש הממשלה:

ובראיון לרשת סי אן אן אמר נתניהו כי אבו מאזן לא יכול מצד אחד לגנות את השואה ומצד שני לתמוך בחמאס הקורא להשמדת ישראל, נתניהו הוסיף כי חמאס הוא ארגון טרור ואיש לא יכול לצפות מאיתנו לשבת לשולחן המשא ומתן עם טרוריסטים.

בישיבת הממשלה הבוקר התייחס ראש הממשלה לפרסומים אודות ההצהרה, ותקף את אבו מאזן: "במקום להצהיר הצהרות שמיועדות להפיס את דעת הקהל הבינלאומית, אבו מאזן צריך לבחור בין הברית עם החמאס, ארגון טרור שקורא להשמדת ישראל ומכחיש את השואה, לבין שלום אמת עם ישראל"

יד ושם: מצפים לשינוי גם בתכני הלימודים ברש"פ

במוסד יד ושם להנצחת השואה מתייחסים היום לדבריו של יושב ראש הרשות הפלשתינית אבו מאזן ואומרים כי למרבה הצער, הכחשת השואה ועיוות העובדות אודותיה נפוצים בעולם הערבי לרבות בקרב הפלסטינים.

לכן, הצהרה שיוצאת בשמו של אבו מאזן כי "השואה היא הפשע הנורא ביותר נגד האנושות שהתרחש בעידן המודרני", אולי מסמנת שינוי שאנו מצפים כי יבוא לידי ביטוי גם בתכניות הלימודים ובשיח של הרשות הפלסטינית.

ההכרה בפשעי השואה היא דבר בסיסי לכל מי שרוצה להתמודד ביושר עם ההיסטוריה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו