נתניהו: כאז כן היום יש מי שמשלה עצמו לגבי איראן והוא טועה טעות היסטורית

בטקס שנערך ביד ושם לציון יום הזיכרון הממלכתי לשואה אמר נתניהו: גם אז מנהיגי המערב ביקשו להימנע מעימות בכל מחיר • " היום עומדת ישראל בפני סכנה ממשית" • בהתייחסו לביקורת על היחסים עם מדינות העולם אמר: "היום איננו חוששים להשמיע את האמת בפני נגידים וראשי עולם"

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בטקס שנערך ביד ושם כי התוצאות המחרידות של השואה הן מהחשש של המערב מעימות עם היטלר.

"הערב, בפתיחת יום הזיכרון לשואה, אני שואל: מדוע בשנים שקדמו לשואה, רובם המכריע של מנהיגי העולם וגם רובם המכריע של מנהיגי עמנו, לא ראו את הסכנה מבעוד מועד? שאל נתניהו, וענה: "כי בראייה לאחור, כל סימני הסכנה היו גלויים לעין: ההתעצמות של המשטר הנאצי משנה לשנה; התעמולה האנטישמית הזוועתית שהתגברה מחודש לחודש; וההתקפות הרצחניות על היהודים שהפכו מקילוחים לנחשול אדיר. בראייה לאחור, קו ישר מוביל מחוקי הגזע לתאי הגזים,

לדבריו, מנהיגי המערב ביקשו להימנע מעימות בכל מחיר מנהיגים בודדים כמו צ'רצ'יל ראו את גודל האיום שהציב הנאציזם לאנושות. מנהיגים מעטים בקרבנו היהודים, ובראשם זאב ז'בוטינסקי, התריעו מפני החורבן המתקרב ובא. אבל הם ספגו ביקורת נרחבת.

נתניהו הוסיף ואמר במקום הזה אמרתי פעמים רבות שעלינו לזהות סכנה קיומית בזמן ולפעול נגדה, "היום שוב אנו עומדים בפני עובדות ברורות ובפני סכנה מוחשית. איראן קוראת להשמידנו, היא מפתחת נשק גרעיני. זו הסיבה שהיא בונה בונקרים תת-קרקעיים להעשרת אורניום. זו הסיבה שהיא מקימה מתקן מים כבדים להפקת פלוטוניום. זו הסיבה שהיא ממשיכה לפתח טילים בין-יבשתיים שיוכלו לשאת ראשי חץ גרעיניים שיאיימו על העולם כולו"

ISRAEL-JEWISH-HOLOCAUST-WWII-REMEMBRANCE DAY

"כמו אז גם היום יש מי שמבטל את הרטוריקה הקיצונית של איראן כנובעת מצורכי פנים. כמו אז גם היום מי שאומר זאת משלה את עצמו וטועה טעות היסטורית. עסקה כזאת תביא את העולם כולו אל סף התהום, אני מקווה שלקחי העבר הופקו" אמר ראש הממשלה..

"ערב השואה היו יהודים שנמנעו מלהזעיק את אומות העולם מתוך חשש שיהפכו את המאבק בנאצים לבעיה יהודית. אחרים האמינו שאם רק נשתוק הסכנה תחלוף. הם שתקו, והאסון הגיע. היום איננו חוששים להשמיע את האמת בפני נגידים וראשי עולם. ככתוב במקורותינו: "וְאַדַבְּרָה בְּעדוֹתֶיךָ נגד מלכים, ולא אבוש… שִמעו כי נגידים אַדַבֵּר… כי אמת יהגה חִיכּי"

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו