חוק 'מדינת העם היהודי' מעורר סערה פוליטית

יו"ר האופוזיציה, הרצוג: אף הצעת חוק לא תכסה על החידלון המדיני • ועדת גביזון שמונתה לבדיקת הנושא לפני חודשים עדיין לא סיימה את עבודתה • סדקים חדשים בקואליציה

הצהרתו של ראש הממשלה נתניהו על קידום חקיקת חוק הלאום עוררה סערה במערכת הפוליטית, על רקע הקיפאון במשא ומתן עם הפלסטינים.

נראה שראש הממשלה נחוש בדעתו לבדוק את חוסנה של הקואליציה, אך ספק אם זו תשרוד את הניסוי הקשה. גורמים בקואליציה מסרו כי אם ילחץ נתניהו לקידום החוק, סביר שימצא את עצמו ללא תמיכת הקואליציה.

מפלגת הבית היהודי קראה לקדם במהירות את חוק הלאום בטענה שהחוק חשוב להגדרת מדינת ישראל כמדינה יהודית גם לדורות הבאים, ובנושא מהותי זה אסור שיהיו שמאל וימין, כדברי גורמים בבית-היהודי.

קרא עוד:

[postim]

מנגד, השרה ציפי לבני הממונה על המשא ומתן עם הפלסטינים הביעה התנגדות נחרצת להצעת חוק הלאום והצהירה כי לא תיתן להחליש את הערכים הדמוקרטיים ולהכפיף אותם ליהודיים, כדבריה. לבני הוסיפה כי התנגדותה היא עקרונית ועל כן תתנגד ליוזמה זו למרות זהותו הבכירה של מציע החוק- ראה"מ.

לטענתה אין להצהיר על כוונות לפני סיום עבודתה של ועדת גביזון שמונתה לפני מספר חודשים על מנת לבחון לעומק את הנושא ולנסח בהתאם הצעת חוק שתשמור על האיזון החיוני של מדינת ישראל כיהודית ודמוקרטית. לבני, בתוקף תפקידה כיו"ר ועדת השרים לחקיקה, נחושה לעכב את החוק המדובר ולא להביאו להצבעה כלל.

השר אורי אריאל מהבית היהודי הגיב על דברי השרה לבני ואמר כי דבריה אינם ראוים, כשלדברי השר אריאל הוא סבור שהמשא ומתן עם הפלסטינים נכשל לא באשמת לבני או ממשלת ישראל אלא בשל ההפרעות מצד הפלסטינים, כדבריו.

יושב ראש האופוזיציה חבר הכנסת יצחק הרצוג טען כי חוק הלאום הינו חידלון מדיני שיביא לאבדן הרוב היהודי בישראל, כלשונו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו