שר הבטחון: צה"ל במשבר כלכלי, ישנה פגיעה במוכנות המבצעית

שר הבטחון, בוגי יעלון, הודיע בוועדת חוץ ובטחון: "צה"ל סוגר את מערך האימונים, גמרנו את כל התקציב" • משרד הבטחון דורש העברה דחופה למימון התעצמותי ולכיסוי המשך האימונים • עוד דרש יעלון, לקזז עבור צה"ל את עלויות הבלו והארנונה שהוא משלם

במהלך דיון אמש בוועדת חו"ב, יצא שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, במתקפה מרוכזת נגד התנהלות משרד האוצר בכל הקשור לתקצוב מערכת הבטחון.

יעלון הודיע כי צה"ל יצמצם את האימונים עד לכדי ביטולם בשל אילוצים כספיים. בסוף החודש יבטל הצבא את מערך האימונים היות ותקציב האימונים תם.

"אנחנו נמצאים במשבר, זו פגיעה אנושה במערך האימונים", אמר יעלון בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת. "רמת הכשירות של חילות האוויר, הים, ובפרט של זרוע היבשה, תלך ותקטן. לדבריו מוכנות וכשירות הכוחות הולכת ופוחתת מידי יום, מאז עצר צה"ל את האימונים מחוסר תקציב.

"החל מהחודש הבא יאלץ צה"ל להיכנס לתקופה קשה. זו מכה קשה לכשירות של הלוחמים הרגילים, שלא לדבר על חיילי המילואים" אמר.

יעלון הוסיף לטעון כי ההשלכות של הצמצום הכלכלי בצבא, יקרינו גם על הספקים, "התמונה היא עגומה מכל זווית אפשרית" אמר יעלון, "אם לא נוציא הזמנות חדשות מהתעשיות הבטחוניות, יהיו פיטורי עובדים, וחברות בפריפריה תיפגענה, למרות שאנו משתדלים להחזיק בהם בעור שינינו".

קרא עוד:

[postim]

עיקר תלונתו של יעלון הופנתה לביקורת על כך שמשרד הביטחון חייב לשאת בנטל המסים "למה אנחנו צריכים לשלם בלו על הדלק של טנקים, מטוסים, וספינות טילים, ואילו התחבורה ציבורית פטורה מבלו?" התרעם שר הבטחון, "המדינה מטילה ארנונה על בסיסי צה"ל ומתקני האימון הגדולים, סעיף זה מסתכם ב- 700 מליון ש"ח מידי שנה, נכון להיום, וישנם תביעות נוספות של עד 1.5 מיליארד ש"ח".

לדבריו "צה"ל כבר נקט בצעדים כדי להתמודד עם קיצוץ 3 מיליארדי שקלים בתקציב השנתי, עכשיו תורו של האוצר להתגמש" יעלון אף טען כי "עצם הדיון באוצר על תקציב הביטחון הוא בלתי הולם, פעם קראתי לזה בזאר טורקי. ההתמקחות הקטנונית אינה מוסיפה לרצינות הדיון" אמר.

נציג משרד האוצר טען כנגדו כי "תקציב הביטחון אושר על ידי הממשלה כולה, ובכלל זה שר הביטחון שהצביע עבור החלטת התקציב".

"זה מצער, כשמשרד הביטחון משתמש בהפחדה ואיומים על אזרחי המדינה במקום לטפל בבעיות מבניות חיוניות במערכת הביטחון, תהליך שיכול לשפר את תקציב האימונים הרבה יותר טוב, ועוד יישאר מספיק כסף לרכישת ציוד מתקדם" אמר.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

יוצא א"כ, שהטענות כלפי הציבוה"ח הם,שויון במעמסת הנטל.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו