משרד הביטחון ביטל את תרגיל העורף הלאומי

גורם ביטחוני בכיר: "דחיית התרגיל היא צעד ראשון בדרך להפסקה כמעט מוחלטת של האימונים בצה"ל ובמערכת הביטחון בשל אילוצי תקציב. זה לא משחק ואיננו מהלכים אימים. זו פשוט המציאות"

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון והרמטכ"ל רב אלוף בני גנץ סיכמו אמש על דחיית תרגיל העורף "נקודת מפנה 8", שאמור היה להתקיים במהלך חודש יוני.

התרגיל היה אמור להיערך ע"י רשות העורף החדשה שתוקם במשרד הבטחון בעקבות פירוק המשרד להגנת העורף, לא נקבע מועד חדש לקיום התרגיל.

ההחלטה לדחות את התרגיל נובעת בעיקר מהמשבר התקציבי בו נמצאים מערכת הביטחון וצה"ל. "נקודת מפנה 8" הוא תרגיל העורף השנתי הגדול, בו מתורגלים פיקוד העורף, משרדי ממשלה, רשויות מקומיות, מערכת החינוך, גופי החירום וההצלה (משטרה, כיבוי אש, מגן דוד אדום) וגורמים נוספים בהם חברת החשמל, חברת מקורות והתעשיות הפטרוכימיות, במתווה של מלחמה ונפילת טילים על ישראל.

קרא עוד:

[postim]

גורם ביטחוני בכיר מסר: "דחיית התרגיל היא צעד ראשון בדרך להפסקה כמעט מוחלטת של האימונים בצה"ל ובמערכת הביטחון בשל אילוצי תקציב. זה לא משחק ואיננו מהלכים אימים. זו פשוט המציאות: אזלו המשאבים למערכת הביטחון ולצה"ל, ואנו עוצרים את הפעילות. כפועל יוצא מכך נרד באופן דרמטי ברמת הכשירות, הכוננות והמוכנות, לא רק בעורף אלא גם בגזרות אחרות, כולל ביחידות הלוחמות הסדירות וביחידות המילואים".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו