ועדת שרים: לא ישוחררו רוצחים במסגרת מו"מ

וועדת השרים לענייני חקיקה אישרה לפני הצהריים את הצעת החוק המונעת שחרור מחבלים כבדים • יו"ר הבית היהודי: "שנים של סחיטה ושל שחרורי מחבלים סיטונאיים ייעצרו עם העברתו של החוק בכנסת" • החוק עבר בתמיכת הליכוד ביתנו והבית היהודי אל מול התנגדות התנועה ויש עתיד

וועדת השרים לענייני חקיקה אישרה לפני הצהריים את הצעת החוק המונעת שחרור מחבלים כבדים.

בהנחייתו של ראש הממשלה השוהה ביפן, הצטרפו שבעת שרי הליכוד ביתנו אל שרי הבית היהודי ותמכו בהצעה, לעומתם, השרים ליבני, פרי, וגרמן– התנגדו.

על פי החוק אותו יזמה חברת הכנסת שקד לא יהיה ניתן לשחרר מחבלים שנידונו למאסר עולם והוא יקשה על שחרור מחבלים במסגרת משא ומתן עם הפלסטינים, ועדת השרים אישרה גם את הצעת החוק המציעה לאסור על נשיא המדינה לחון מחבל שהורשע בעבירה על רקע לאומני, אלא אם שילם פיצוי לנפגעי העבירה.

קרא עוד:

[postim]

שר התחבורה, ישראל כ"ץ אומר בתגובה לאישור הצעת החוק לאסור שחרור מחבלים כי החוק ימנע מישראל להיגרר למקרים של סחטנות וכניעה בעת משא ומתן, וישים סוף לשחרור המחבלים הרוצחים.

יושב ראש הבית היהודי, השר נפתלי בנט, אמר כי מדינת ישראל פתחה היום דף חדש ביחס למלחמה בטרור ובמחויבותה המוסרית למשפחות השכולות, שנים של סחיטה ושל שחרורי מחבלים סיטונאיים ייעצרו עם העברתו של החוק בכנסת.

מנגד, יושבת ראש מרצ, ח"כ גלאון, כינתה את הצעת החוק "דמגוגית". לדבריה, ההצעה מייצרת אפליה בין דם לדם ועושה מדרג של פשעים, "צריך להשאיר לממשלה מרחב תמרון מדיני, שיאפשר שחרור אסירים, כחלק ממהלך פוליטי" הוסיפה גלאון.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו