הותר לפרסום: ישראלי ניצל מחטיפה לפני כחודש

בחוה"מ פסח אירע נסיון חטיפה לשם רצח וסחיטה בישוב אבטליון וידוי בקבוקי תבערה לעבר רכבים של יהודים, החשוד נעצר ויובא למשפט • ארבעה ערבים ישראלים שהבריחו נשק משכם נתפסו ונעצרו

הותר לפרסום כי בשבת חוה"מ פסח ניצל יהודי בנס מנסיון חטיפה ורצח.

בשבוע האחרון הוגש כתב אישום כנגד המחבל שתכנן את החטיפה ומשלא הצליח זממו, יידה בקת"בים לעבר רכבים ישראלים. מעצרו הוארך עד תום ההליכים נגדו.

מוראד עלי חוסיין, תושב הרשות הפלסטינית, תכנן לחטוף יהודי ואף לרצוח אותו ולאחר מכן לדרוש מרשויות מדינת ישראל לשחרר אסירים ביטחוניים שמרצים מאסרים ארוכים או מאסרי עולם בתמורה לשחרורו.

תחילה, כך על פי כתב האישום, ניסה הנאשם לשדל קרוב משפחה, שהינו קטין, לבצע את "תכנית החטיפה", אך כאשר סירב הקטין, נכנס הנאשם לאתר בניה בישוב אבטליון, נטל סכין ובעודו מחזיק את הסכין, הגיע לביתם של משפחת שי באבטליון, אשר שהו אותה עת בבית, פתח את הדלת ולצורך ביצוע החטיפה והרצח, תקף את אבי המשפחה, ישראל, התפרץ אל הבית ובין השניים התפתח מאבק.

ישראל הצליח לדחוף את הנאשם אל מחוץ לבית ונעל את דלת הכניסה, אולם הנאשם המשיך לנסות ולהיכנס לבית. במעמד הזה, כיוון ישראל לעבר הנאשם אקדח ובהמשך ירה לעבר רגליו של הנאשם באמצעות האקדח והנאשם נמלט מהמקום.

משנכשלה "תכנית החטיפה", יצר הנאשם 8 בקבוקי תבערה ובהמשך יידה אותם לעבר רכבים של יהודים.

כאמור, ​פרקליטות מחוז חיפה הגישה לבית משפט המחוזי חיפה כתב אישום נגד מוראד עלי חוסיין, ובקשה לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים כנגדו.

קרא עוד:

[postim]

כתבי אישום נוספים הוגשו לבית המשפט המחוזי בלוד, כנגד סאלח ג'בראן, נמר עמאש, מוחמד עמאש ודיא שולי, תושבי ג'סר א-זרקא, בגין עבירות נשק וקשירת קשר לביצוע פשע. ג'בראן מואשם גם בשיבוש מהלכי משפט והדחה בחקירה.

​על פי כתב האישום, שהוגשו ע"י עו"ד עדי ערד, פנה אדם, אשר זהותו אינה ידועה אל הנאשמים והציע להם כי תמורת סכום כסף עליהם לנסוע לעיר שכם ולקבל כלי נשק, על מנת להעבירם אליו.

הנאשמים נענו להצעה, ולפני כשבועיים נסעו מהכפר לשכם, שם קיבלו מהספק נשק מאולתר דמוי M16 קצר ובו מחסנית מתאימה, שהוסלק מתחת למושב האחורי ברכב, ואקדח FN, שהוסלק בגב המושב ליד כיסא הנהג. הנאשמים עשו דרכם חזרה לכפר עד שנעצרו במחסום על ידי חיילי צה"ל.

במהלך ימי המעצר עת שהה יחד עם האחרים בחדר החקירות, פנה ג'בראן לדיא שולי וניסה להניעו לומר בחקירתו דברי שקר לפיהם הוא מצא לבדו את כלי הנשק והסליקם ברכב בלא ידיעת האחרים. ג'בראן הנחה את שולי לומר בחקירתו כי היה ברשותו מפתח לרכב, דבר שאפשר לו נגישות להסלקת כלי הנשק בלא ידיעתם, והציע לו כי במידה ויעשה כאמור, הוא והאחרים ידאגו לצרכיו במהלך מעצרו ולמימון משפטי במהלך המשפט. מעצרם הוארך עד החלטה אחרת.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו