נתניהו דחה את אישור 'חוק המחבלים'; 'הבית היהודי' זועמים

למורת רוחם של אנשי 'הבית היהודי' דחה נתניהו את אישור החוק והעבירו לדיון בקבינט, שם -הבטיח נתניהו- יתמוך בו • החוק מאפשר לשופטים לגזור מאסר עולם ללא אפשרות חנינה בשום מסגרת נשיאותית או חוקתית

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט לדחות את הדיון על חוק המחבלים ולהעבירו לדיון הקבינט המדיני ביטחוני לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין הביע חשש מאישורו המשפטי של החוק.

החוק מאפשר, לראשונה, לשופטים לגזור מאסר עולם ללא אפשרות חנינה במקרי רצח חמורים במיוחד. החוק התעכב מספר שבועות בשל ערר שהגישה מפלגת 'יש עתיד' אך לבסוף הסירה אותו תמורת הסרת הערר של 'הבית' נגד אחד החוקים הפוגעים בערכי היהדות.

הבוקר עוד התעורר נפתלי בנט במצב רוח מרומם והצהיר כי היום תכריע ממשלת ישראל האם לאשר את חוק המחבלים, לאחר שכך סוכם בין מפלגות הקואליציה.

אלא שנתניהו הפתיע ובמקום לאשר את החוק בישיבת הממשלה השבועית, הודיע כי החוק יועבר לאישר בקבינט המדיני-בטחוני.

בבית היהודי זועמים על החלטתו של נתניהו להעביר את ההחלטה בחוק לדיון הקבינט ואומרים כי ראש הממשלה הוא אלוף העולם בשחרור רוצחים, שבר שיא חדש. הוא ברח מהצבעה על חוק שהוא בעצמו תומך בו.

קרא עוד:

[postim]

יו"ר הבית היהודי אמר לאחר הישיבה כי הוא מצטער על כך שההצבעה על חוק המחבלים בממשלה נדחתה היום, במפתיע. "מדהים כמה מהמורות וקשיים צריך לצלוח כדי להעביר חוק כל-כך מתבקש וכל-כך מוסרי" אמר בנט.

כנסיון הרגעה, הבטיח ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר בנט, כי "חוק המחבלים" יועלה להצבעה בישיבת הממשלה בעוד שבוע ואף התחייב לתמוך בו.

במפלגת הבית שבו והדגישו כי החוק צודק וקיים גם במדינות אחרות בעולם. לדבריהם, במדינה שבה אין עונש מוות צריך לתת לשופטים לפחות את האפשרות לתת מאסר עולם בלי חנינה.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מאיזה חוק הפוגע ביהדות הסירו הבית הגויי את הערר?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו