הורי החטופים הגיעו לנקודת החטיפה בצומת אלון שבות והודו לחיילים

בני משפחותיהם של שלושת החטופים סיירו בגדה, והגיעו בפעם הראשונה לנקודה ממנה הם נחטפו והודו לחיילי צה"ל • "כל הכבוד לכם על המאמץ", אמרה להם אמו של נפתלי פרנקל • בנתיים המבצע נמשך ללא תוצאות בשטח

הוריהם של גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואיל יפרח נפגשו היום (ראשון) עם חיילי צה"ל המשתתפים במבצע "שוב אחים" לאיתור שלושת הנעדרים. במסגרת הסיור בגדה, ביקרו בני המשפחה במעבר תרקומיא שבאזור חברון, במחנה תלם הסמוך ובבסיס צה"ל ליד כרמי צור שבגוש עציון.

בנוסף, הגיעו המשפחות בפעם הראשונה גם לטרמפיאדה בצומת אלון שבות, ממנה נחטפו הנערים לפני כשבועיים. ההורים, שלוו על ידי מפקד אוגדת יהודה ושומרון תת-אלוף תמיר ידעי, התעניינו בפעילות המאומצת לאיתור בניהם, ובשלומם של החיילים.

"אנחנו מרגישים כאילו הבנים שלנו הם הבנים של כל עם ישראל. כל הכבוד לכם על המאמץ", אמרה רחל פרנקל, אמו של נפתלי, לאחד החיילים שפגשה במקום. החייל ענה לה כי "באמת מרגישים את האחדות בעם ושלכולם אכפת". איריס יפרח, אמו של איל, אמרה לחיילים כי "אני מקווה שבקרוב תחזרו הביתה, כמו גם הבנים שלנו, ונבוא להודות לכם".

הלילה עצרו כוחות הביטחון עוד שבעה פלסטינים וסרקו 190 אתרים חשודים במסגרת מבצע "שובו אחים". בימים האחרונים דווח שלוחמים מחיל ההנדסה, שהוקפצו מבית הספר להנדסה שבערבה, פועלים ביערות מערבית לצומת גוש עציון. הם מסתייעים באמצעים טכנולוגיים לחיפוש מוקשים ועצמים מתחת לאדמה.

הלוחמים סורקים את הקרקע באמצעות גלאי עצמים מתקדמים ואף באמצעות סכיני פלסים. למאמצי החיפושים נוספו גם בלוני תצפית, בעיקר מצפון לחברון. כמו כן נעזרים הלוחמים בכלבי גישוש. היום החל חג הרמדאן, ובמערכת הביטחון צפויים להחליט עד אמצע השבוע אילו מההקלות שניתנו בשנה שעברה לפלסטינים לא ימומשו. בשנה שעברה הותר לרבע מיליון איש להתפלל בהר הבית.

כזכור ביום חמישי האחרון הותר לפרסום כי מרואן אל-קוואסמה בן ה-30 ועאמר אבו עיישה בן ה-32 הם שני החשודים בביצוע החטיפה. אל-קוואסמה, נשוי, עובד כספר בחברון והוא אחיינו של עבדאללה אל-קוואסמה, שבעבר פיקד בחברון על גדודי עז א-דין אל-קסאם – הזרוע הצבאית של חמאס. הוא חוסל בפעולת ימ"מ ביוני 2003, לאחר שהיה מעורב בפיגועים רבים ובהם פיגועי התאבדות בגבעה הצרפתית וברחוב יפו בירושלים, וכן במחסום א-רם, בחברון ובפסגת זאב. אבו עיישה, נשוי ואב לשלושה, עובד כנפח ואחיו – שנחשב לפעיל חמאס – נהרג בנובמבר 2005 בהתקלות עם כוח צה"ל.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו