ועדת השרים לחקיקה אישרה: עד 90 ימי מחלה וחופשה בשנה להורים לילדים חולים

מדובר בהצעת חוק שהגיש ח"כ הרב אורי מקלב יחד עם ח"כ הרב גפני והרב אשר • "כשם שחובתנו לדאוג לילדים שאינם בקו הבריאות עלינו לאפשר להוריהם לשהות לצידם ככל שנדרש", אומר ח"כ הרב מקלב

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה את הצעת החוק לקביעת ימי מחלה להורים לילדים חולים במחלות קשות שהגיש סגן יו"ר הכנסת, ח"כ הרב אורי מקלב יחד עם ח"כ הרב משה גפני וח"כ הרב יעקב אשר וקבוצת חברי כנסת נוספים מכל סיעות הבית. ההצעה תועלה בימים הקרובים להצבעה במליאת הכנסת.

על פי ההצעה, הורים לילדים החולים במחלות מורכבות כמו מחלת כליות המצריכה טיפול קבוע בדיאליזה, יוכלו להיעדר ממקום עבודתם ולזקוף את הימים על חשבון תקופת ימי המחלה הצבורים שלהם או על חשבון ימי החופשה המגיעים להם – עד ל-90 ימי היעדרות מעבודתם בשנה – בשל הצורך המוגבר בשהיית ההורה לצד ילדו הנמצא במצב קשה.

"הורים לילדים החולים במחלת כליות נדרשים לטיפול קשה ומאסיבי, שנוכחותו של ההורה חשובה מאוד בזמן הטיפול בילד", נאמר בדברי ההסבר לחוק, "ובמקרים קשים מעין אלו רצוי לאפשר זקיפה של עד 90 ימים בשנה של היעדרות בשל מחלת ילד". על פי ההצעה, שר הכלכלה, בהתייעצות עם שר הבריאות ובאישור ועדת העבודה הרווחה והבריאות של הכנסת, יוכל לקבוע בצו מחלות נוספות לעניין זה.

יצוין, שלפני מספר חודשים אישרה הכנסת בקריאה שנייה ושלישית הצעת חוק שהגיש ח"כ הרב אורי מקלב (יהדות התורה) יחד עם קבוצת חברי כנסת המבקשת להגדיל את מספר ימי המחלה הניתנים להורים לילדים עם מוגבלות. על פי ההצעה שאושרה, הוגדל מספר ימי המחלה להורים לילדים בעלי מוגבלות מ-15 ל-18 ימי מחלה שיחושבו גם על פני חצאי ימים.

"בכל הקשור לדמי מחלה וחופשה של ההורה, יש לקחת בחשבון את הצורך בטיפול בילדים החולים – וכשם שעלינו לדאוג לילדים עלינו לאפשר להוריהם לשהות לצדם ככל שנדרש", מסכם ח"כ הרב מקלב.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

תזכורת: תשלום ימי מחלה זה כסף שהמעסיק משלם מכיסו, לא המדינה/ביטו"ל.
המדינה בעצם מגלגלת את הסיוע להורים לילדים חולים לכתפי המעסיקים, ומדברים גבוהה (וכשם שעלינו לדאוג לילדים עלינו לאפשר להוריהם לשהות לצדם ככל שנדרש – ציטוט מהכתבה). אם צריך לדאוג להורי הילדים, שהמדינה תממן.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו