שוב • מטח רקטות נורה לאזור שער הנגב

מטח רקטות נורה לאזור המועצה האזורית 'שער הנגב' • לא היו נפגעים ולא נגרם נזק • הרמטכ"ל גנץ בכנס הרצליה: "איראן, סוריה ורוסיה מעבירות תחמושת לרצועה"

שבע רקטות שוגרו הערב (ד') מרצועת עזה והתפוצצו בשטחים פתוחים במועצה האזורית שער הנגב. לא דווח על נפגעים או נזק.

במטח האחרון, מעט לפני השעה 21:00, שוגרו שש רקטות. אזעקת "צבע אדום" הופעלה.
כפי שדיווחנו מוקדם יותר הערב, סמוך לשעה 18:30 נורתה רקטה אחת שהתפוצצה בשטח פתוח, מבלי לגרום לנפגעים.

קרא עוד:

[postim]

המטח – בשל מזג האוויר

גורמי ביטחון העריכו הערב כי הפלסטינים ניצלו את מזג האוויר הסוער ואת העובדה שאמצעי הזיהוי מוגבלים כדי לשגר את הרקטות. תושבי המועצה האזורית שער הנגב התבקשו להישאר בסמוך למרחבים המוגנים מחשש לירי רקטות נוספות.

אזרחים מודאגים מאזור הדרום נשמעו מיואשים: "היו אצלי כמה אורחים שאמרו שהם לא מבינים איך אנחנו חיים במציאות כזו, אבל לצערי הרב זו המציאות שבה אנו חיים כבר כמה שנים".

ראשי המועצות בדרום מיואשים גם כן

ראשי רשויות באזור הדרום אמרו בעקבות הירי: "לצערנו הרב, בכל כמה זמן אנחנו חווים ירי שכזה, אבל הממשלה לא תצא לפעולה בעזה כשיורים על האזור הזה, רק כשיורים על באר שבע או אשקלון. נתחיל כעת בפעולות למיגון היישובים שנמצאים במרחק של יותר מארבעה קילומטרים מהגדר, כי גם הם חשופים לירי. אנחנו מקווים ששרי הממשלה יתעשתו".

"איראן, סוריה ואף רוסיה, מעבירות תחמושת לרצועה"

הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, שדיבר הערב בכנס הרצליה, אמר כי ברצועת עזה ובלבנון נמצאים "שני מחסני תחמושת מהגדולים שאני מכיר. המערכות האלו מוזנות מאיראן, סוריה ולצערי גם מרוסיה ששולחת חימוש עד היום לסוריה".

"המזרח התיכון הוא האזור המתחמש ביותר היום", הוסיף גנץ, "והבשורה הפחות סימפטית היא שאנו המטרה של החימוש הזה ואנו צריכים לזכור זאת".

בשבוע האחרון נורו כמה רקטות קסאם במטחים קטנים יותר. אתמול נורתה רקטה אחת שלא גרמה נפגעים או נזק, וגם ביום שישי שוגרה רקטה לעבר שער הנגב.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו