מחאות והפגנות אלימות של ערבים בירושלים

במהלך יום האתמול והלילה נרשמו עימותים בין שוטרים למפגינים באזור בית חנינא ושועפאט בעקבות חשד לרצח נער ערבי ע"י לאומנים קיצוניים כנקמה על רצח שלושת הנערים • המפגינים יידו על כוחות המשטרה הפועלים במקום מטעני צינור, בקבוקי תבערה ואבנים • כוחות המשטרה השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות וסגרו את השטח בו התקיימו ההתפרעויות

מאות פלשתינים וערבים ישראלים המשיכו הלילה בהתפרעויות האלימות בבירה.

בענתה שמצפון לירושלים נפצע באורח קל חייל בכפר צוריף נפצע פצעים קלים חובש צבאי מאבנים שיידו לעברו ערבים.

במהלך הלילה הותקפה ישיבת "בית אורות" שבהר הזיתים בזיקוקים ובבקבוקי תבערה, קודם לכן השחיתו הערבים תחנות של הרכבת הקלה בשכונת שועפת יידו אבנים לעבר אזרחים ישראלים ולעבר כוחות הביטחון.

לאורך כל שעות היום נרשמו עימותים אלימים בין מפגינים לכוחות משטרה בבית חנינא, ראס אל עמוד, שועפאט ועיסאוויה. המפגינים השליכו על הכוחות בשטח מטענים, בקבוקי תבערה ואבנים. שוטרי מחוז ירושלים ולוחמי משמר הגבול הדפו את המתפרעים באמצעים לפיזור הפגנות וסגרו את השטח בו התקיימו ההתפרעויות תוך שהם מונעים כניסה של אזרחים.

במהלך העימותים תקפו כמה מהמפגינים צעיר במקום. כוח משטרה חילץ אותו מידי התוקפים., מספר שוטרים נפגעו.

עיתונאים ישראלים נפגעו- בירושלים!

העיתונאים גל ברגר ואליאור לוי נקלעו במהלך סיקור ההפגנה לסימטה צדדית ולפתע מצאו את עצמם מוקפים בכעשרה רעולי פנים.

גל ברגר שיחזר את רגעי האימה: "מי אתם", צרח לעברנו בערבית אחד מהם שנופף בסלע בידו. פעמיים השבנו בערבית "עיתונאים". הם לא האמינו, חשבו שמדובר במסתערבים. אחר, שעמד בסמוך אליו, החל לצרוח בערבית "יהודים??", ואז הוסיף בצרחות "יהודים!!!". תוך שניות הפרידו בינינו, בין אליאור לביני. אותי הכניסו לחצר סמוכה. אליאור נלקח לפינה אחרת. כבר לא היה קשר עין.

"תרים ידיים", הטיח בי בערבית רעול הפנים עם הסלע בידו. הוא וחבריו החלו בחיפוש גופני אגרסיבי. אח"כ בדקו את כל התעודות שעליי. ביקשו לוודא בדרכם המרתיעה למדיי שאני לא מסתערב, אלא עיתונאי. רק אחרי שהצגתי להם את תעודת העיתונאי שהנפיקה לי בעבר הרשות הפלסטינית, הם החליטו "לשחרר" אותנו ולאפשר לנו להמשיך הלאה. חשתי הקלה גדולה.

"באזור הזה" סיכם ברגר, "אין חסינות לעיתונאים. משני הצדדים אגב. זה דבר שידעתי קודם, היום – זה רק התחדד"

מלבדם, נמסר כי אחד הצלמים הישראליים נפגע אף הוא מיידוי אבנים לעברו.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

איך הגל ברגר הזה מעז להשוות בין האלימות של הערבים לזו של היהודים?? רשע.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו