בעקבות ירי הרקטות: הנחיות פיקוד העורף

לפניכם הנחיות פיקוד העורף שהוכחו כמצילות חיים, ועל פיהן יש לפעול בכל עת.

בעקבות מטחי הרקטות לעבר שטחי מדינת ישראל, מבקשים בפיקוד העורף לחדד את הנחיות ההתגוננות לאוכלוסיה:

בהישמע אזעקה או קול נפץ יש להיכנס למרחב המוגן בהתאם לזמן העומד לרשותנו.

במרחב עוטף עזה (0-7 ק"מ) ובאזור אשקלון, אשדוד ובאר שבע (7-40 ק"מ), קיים איסור על התקהלויות והתכנסויות של למעלה מ-300 איש. ניתן לקיים התכנסויות של מתחת לכ-300 איש ללא מגבלה.

לימודים או קייטנות לא יתקיימו, למעט בישובי עוטף עזה בהם הם יתקיימו כמתוכנן. כמו כן, לא קיימות מגבלות על הגעה למקומות עבודה או למרכזי קניות. בכל יתר הארץ לא הוגדרו מגבלות מיוחדות.

במידה ולא ניתנה הנחיה אחרת – יש להישאר במרחב המוגן במשך 10 דקות ורק לאחר מכן לצאת מהמיגון.
במבנה, יש להיכנס לממ"ד, ממ"ק, מקלט או חדר פנימי מוגן, ולסגור את הדלתות והחלונות. בחוץ, יש להיכנס למבנה קרוב, בהתאם לזמן העומד לרשותנו. אם אין מבנה בקרבת מקום, או במידה ונמצאים בשטח פתוח, יש לשכת על הקרקע ולהגן על הראש באמצעות הידיים.

במידה והאזעקה נשמעת בזמן נסיעה ברכב, יש לעצור בצד הדרך, לצאת מהרכב ולהיכנס למבנה או למחסה קרוב.

כאשר לא ניתן להגיע למבנה או למחסה תוך פרק הזמן העומד לרשותנו, יש לשכב על הקרקע ולהגן על הראש באמצעות הידיים. במקרה בו לא ניתן לצאת מהרכב, יש לעצור בצד הדרך ולהמתין 10 דקות.

את המרחב המוגן יש לבחור בהתאם לזמן העומד לרשותנו מרגע הישמע האזעקה או קול נפץ, לפי סדר העדיפות הבא:

– ממ"ד (מרחב מוגן דירתי), ממ"ק (מרחב מוגן קומתי).
– מקלט (בתנאי שהמקלט פנימי ונמצא בתוך הבניין ובתנאי שניתן להגיע אליו דרך חדר מדרגות פנימי, ללא תלות בזמן ההתרעה).
– באין ממ"ד, ממ"ק או מקלט, יש לבחור חדר פנימי מוגן שבו יש מינימום קירות
חיצוניים, חלונות ופתחים.
– דיירי הקומה העליונה המתגוררים בבניין מעל שלוש קומות במבנה ללא ממ"ד או ממ"ק או מקלט פנימי ירדו שתי קומות ויישארו בחדר המדרגות.
-דיירי הקומה העליונה המתגוררים בבניין בן שלוש קומות במבנה ללא ממ"ד או ממ"ק או מקלט פנימי ירדו קומה אחת ויישארו בחדר המדרגות.

כאמור, הנחיות פיקוד העורף הוכחו כמצילות חיים, כפי שניתן ללמוד מהאירועים בשטח בהם אנשים שנהגו על פי ההנחיות הצילו את חייהם וחיי משפחותיהם. יש לפעול על פיהן בכל זמן.

בפיקוד העורף מדגישים כי אין כל שינוי בהנחיות ההתגוננות לציבור או במתן ההתרעה לציבור בעקבות פעילות מערכת כיפת ברזל וזאת משום שהמערכת אינה נותנת מענה הגנתי מלא לירי. לפיכך יש להישמע להנחיות פיקוד העורף ולהקפיד על זמן ההמתנה במרחב המוגן 10 דקות מרגע השמע האזעקה או קול נפץ.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו