הפגזות כבדות בעזה, גורם ביטחוני: אין ספק שחמאס יירה לגוש דן

בישראל צופים כי יישובי המרכז יספגו רקטות: "אין ספק שחמאס יירה את רקטות ה-80 ק"מ שלו". עיריית ת"א נערכת לבדיקת המקלטים ופתיחתם, במקביל צה"ל ממשיך בתקיפות המאסיביות שלו ברחבי הרצועה ומחסל בכירים בחמאס. תקיפה בחאן יונס הביאה לנפגעים רבים בהם ילדים.

המערכה במסגרת מבצע "צוק איתן" צפויה להתרחב גם לגוש דן. גורם ביטחוני בכיר אמר אחר הצהריים (יום ג') כי "אין ספק שחמאס יירה בסבב הזה את רקטות ה-80 ק"מ שלו". על רקע זה נערכת עיריית תל אביב לבדיקה של המקלטים בעיר בעיר ופתיחתם, ואיישה את החמ"ל העירוני. בינתיים מדובר בהיערכות מקדימה בלבד ואין שינוי בהנחיות פיקוד העורף.

הדברים נאמרו על רקע התקיפה הקטלנית ביותר של צה"ל: לפי משרד הבריאות בעזה נהרגו לפחות שבעה בני אדם ו-25 נפצעו בתקיפת ביתה של משפחת קווארע בחאן יונס שבדרום רצועת עזה. על פי ההודעה כמה מההרוגים הם ילדים. ככל הנראה אנשים התגודדו בבית שיועד לתקיפה בנוהל "הקש בגג", שמזהיר לפני הפצצה. בחמאס מגדירים את האירוע פשע מלחמה וכבר מכנים אותו "טבח חאן יונס".

תל אביב אינה העיר היחידה בגוש דן שנערכת לירי אפשרי. עיריות גבעתיים ורמת גן קיימו ישיבות היערכות, ריענון נהלים וחלוקת משימות לאור המתיחות בדרום. אף שלא ניתנו הנחיות מפורשות מפיקוד העורף, נתן ראשי העיר הנחיה להיערך לפינוי ופתיחת המקלטים הציבוריים, לתגבר את המוקד העירוני (107) ולבדוק את כל המרחבים המוגנים בקייטנות, בגנים ובבתי הספר.

בלילה והבוקר היו כמה מקרי ירי אזהרה על בתים ברצועה. יושביהם התפנו, ולאחר מכן אותם בתים הותקפו. במקרה הזה, לפי הדיווחים, אנשים שהו בבניין חרף האזהרות, כנראה חזרו אליו מוקדם מדי. הפלסטינים מדווחים עוד כי רוכב אופנוע נפגע באירוע אחר באזור א-שייח זוויד שבצפון הרצועה. הוא הועבר לבית חולים.

זמן קצר לאחר מכן נשמעה אזעקת צבע אדום במועצה האזורית שדות נגב. אותרו נפילות בשטחים פתוחים, אין נפגעים ולא נגרם נזק.

לפני זמן קצר דווח כי כלי טיס של חיל האוויר תקף כלי רכב בג'בליה שבו נסע מוחמד שעבאן, פעיל בחמאס, וכן שלושה בני אדם נוספים.

על פי הודעת שב"כ, שעבאן (24) היה מאמן ומפקד חוליה בכוח הקומנדו הימי של הארגון ברצועה. מצה"ל נמסר כי הוא חוסל. כמעט במקביל נורו חמש רקטות לעבר מועצת אשכול, והתפוצצו בשטחים פתוחים. אזעקות נשמעו באזור באר שבע, באופקים ובמרחבים. רקטה אחת יורטה בשמי באר שבע, ואחרת נפלה בשטח פתוח.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו